دستگیری فروشندگان آرد با ۱۰برابر قیمت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری افرادی که مقادیر قابل توجهی آرد را با ۱۰برابر قیمت به فروش می‌رساندند، طی یک عملیات و نظارت جدی پلیس بر بازار و برخورد با احتکار، گران‌فروشی و هرگونه اخلال در بازار، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ «علی ولی‌پورگودرزی» با اشاره به ورود پلیس امنیت اقتصادی به گرانی و احتکار اقلام، اظهار کرد: درخصوص برخورد با گران‌فروشی و احتکار کالا، گشت مشترک میان پلیس با تعزیرات و گشت‌های پلیس امنیت اقتصادی از انبارها و واحدهای صنفی، بازدید می‌کنند و علاوه بر آن پیگیر اخبار کسب شده از سوی مردم و سایر سازمان‌ها هستند و از این محل‌ها نیز بازدید به عمل می‌آورند.

وی با بیان اینکه تاکنون با موارد متعدد و قابل توجهی از احتکار کالاهای اساسی یا گران‌فروشی آن مواجه شده و با آن برخورد کرده‌ایم، افزود: در طرح اخیر پلیس امنیت اقتصادی، ۲۸۰ تن کالای اساسی نظیر برنج، آرد و شکر از سوی مأموران پلیس امنیت اقتصادی کشف و ضبط شد که ارزش ریالی این کالاها بیش از ۶۸ میلیارد تومان برآورد شده بود.

کشف ۲۰۰ تن برنج ترکیب شده

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ تصریح کرد: در یکی از پرونده‌ها، افراد سودجویی که اقدام به دریافت آرد یارانه‌ای به قیمت ۳۵ هزار تومان کرده و آن را به قیمت ۳۵۰ هزار تومان به فروش رسانده بودند، شناسایی و دستگیر شدند و مقادیر قابل توجهی آرد از آنها کشف و ضبط شد. این افراد آرد را با ۱۰ برابر قیمت به فروش می‌رساندند که دستگیر شدند.

وی ادامه داد: حدود ۲۰۰ تن برنج در عملیاتی دیگر کشف شد که در آن افراد سودجو اقدام به ترکیب برنج ایرانی و پاکستانی با یکدیگر کرده بودند و آن را به قیمت برنج ایرانی به فروش می‌رساندند.

سرهنگ ولی‌پورگودرزی، با بیان اینکه پلیس نظارت جدی بر بازار دارد و با مواردی نظیر احتکار، گران‌فروشی و هرگونه اخلال در بازار برخورد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از احتکار یا هرگونه سودجویی موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

مجازات احتکار کالاهای ضروری و اساسی

به گزارش ایمنا، احتکار به معنی پنهان و مخفی کردن کالای ضروری و اساسی است که در سطح جامعه کمیاب شده و محتکر (شخص پنهان‌کننده)، با هدف پنهان کردن و عرضه کالا به قیمت گزاف، این اجناس ضروری را مخفی می‌کند. زمانی که شخص برای بار اول احتکار کند، ضمن اینکه الزام به فروش کالاهای احتکار شده می‌شود، به جریمه نقدی معادل ۵۰ درصد قیمت روز کالاهای احتکار شده ملزم می‌شود.

زمانی که شخص برای بار دوم احتکار کند، ضمن الزام به فروش کالاهای احتکار شده، به جریمه نقدی معادل دو برابر قیمت روز کالاهای احتکار شده و نصب تابلو بر سر در محل کسب تحت عنوان متخلف صنفی به مدت یک ماه، می‌شود و زمانی که شخص برای بار سوم احتکار کند، ضمن فروش کالاهای احتکار شده، به جریمه نقدی معادل پنج برابر قیمت روز کالاهای احتکار شده، نصب تابلو سر در محل کسب تحت عنوان متخلف صنفی و تعطیل کردن محل کسب به مدت یک ماه، ملزم می‌شود.

کد خبر 573777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.