آمار دقیقی از تعداد سقاخانه‌های اصفهان در دسترس نیست

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: آمار دقیقی از تعداد سقاخانه‌های اصفهان در دسترس نیست با این حال در منطقه سه شهرداری اصفهان، بیش از ۱۲۰ سقاخانه دارای رتبه پیدا شده و بانک اطلاعاتی آنها در حال تکمیل است.

محمدعلی ایزدخواستی در حاشیه مراسم رونمایی از سقاخانه چهارراه نقاشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کمیته سقاخانه‌ها سال جاری در سازمان نوسازی ایجاد، ۱۰۰ سقاخانه فهرست شد و مطالعه روی هشت سقاخانه آغاز شد.

وی با بیان اینکه برنامه طراحی چهار سقاخانه به اتمام رسیده است، افزود: به جز سقاخانه نقاشی، یک سقاخانه دیگر نیز در حال مرمت و بازسازی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: آمار دقیقی از تعداد سقاخانه‌ها در اصفهان در دسترس نیست اما در منطقه سه شهر اصفهان، بیش از ۱۲۰ سقاخانه دارای رتبه پیدا شده و بانک اطلاعاتی آنها در حال تکمیل است.

ایزدخواستی با اشاره به محافظت از سقاخانه‌ها گفت: اصل امنیت برای چنین آثاری، امنیت اجتماعی است، در این راستا ما فقط باید خواناسازی کنیم و با نورپردازی توجه و حساسیت مردم را جلب کنیم. این خود بهترین نوع سیستم امنیتی است؛ چراکه نمی‌توان پای هر کدام از سقاخانه‌ها پاسبان گذاشت.

کد خبر 573748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.