آیا چاقی میزان تاثیرگذاری واکسن کرونا را کاهش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که چاقی میزان تاثیرگذاری واکسن‌های کرونا را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین چاقی و تأثیر واکسن کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، ۱۲۴ بزرگسال به شدت چاق با میانگین سنی ۴۲ تا ۶۳ سال و ۱۶۶ بزرگسال با وزن طبیعی با میانگین سنی ۳۹ تا ۴۷ سال را مورد ارزیابی قرار دادند که مشخص شد، افراد چاق دارای شاخص توده بدنی (BMI) بیش از ۴۰ بودند.

افراد شرکت‌کننده در مطالعه دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده بودند. چهار هفته پس از دریافت دوز دوم، نمونه خون افراد برای اندازه‌گیری سطح آنتی‌بادی آن‌ها علیه ویروس کرونا جمع‌آوری شد. سابقه ابتلاء افراد به بیماری کووید -۱۹ بررسی شد، ۷۰ نفر آن‌ها پیش از این به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سطح آنتی‌بادی در میان افرادی که به شدت چاق بودند، هیچ عفونت قبلی نداشتند و واکسن کرونا را دریافت کرده بودند، بیش از سه برابر کمتر از افرادی با وزن طبیعی بود. طبق این مطالعه، سطح آنتی‌بادی در بدن افراد به شدت چاق که قبلاً به ویروس کرونا آلوده شده بودند و واکسن کووید -۱۹ را دریافت کرده بودند، مشابه آنتی‌بادی موجود در بدن افراد با وزن طبیعی بود.

به گفته محققان، حافظه ایمنی ناشی از عفونت کرونا، نحوه پاسخ افراد به واکسیناسیون را تغییر می‌دهد. با این وجود، لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 573725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.