۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
 تولید واکسن کرونا به شکل قرص

نتایج بررسی‌های انجام شده روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که واکسن آزمایشی کووید-۱۹ به شکل قرص می‌تواند موثر باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، واکسن‌های فعلی خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهد، اما مانع بروز بیماری نمی‌شود. تولید واکسن‌ها یا داروهایی که نه تنها نقش محافظتی در برابر بیماری‌ها دارند، بلکه انتقال بیماری به افراد واکسینه نشده را کاهش می‌دهد، بسیار مفید خواهند بود.

گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن کرونا به شکل قرص، آزمایش‌هایی روی همسترها انجام دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن مورد نظر باعث واکنش آنتی‌بادی قوی در خون و ریه حیوانات شد. هنگامی که همسترها در معرض ویروس کرونا قرار گرفتند و به عفونت‌های جدید مبتلا شدند، علائم کمتری نسبت به همسترهای واکسینه نشده داشتند.

به گفته محققان، همسترهای واکسینه شده دارای مقادیر کمتری ویروس عفونی در بینی و ریه‌های خود بودند، بنابراین ویروس را وارد هوا نکردند. واکسن آزمایشی مورد نظر که به شکل قرص است، با عوامل بیماری‌زا در بافت مخاطی بینی و ریه مقابله می‌کند؛ بنابراین افراد واکسینه شده هنگام عطسه، سرفه یا صحبت کردن ویروس عفونی کمتری را منتقل می‌کنند.

نتایج مطالعاتی از این قبیل نشان می‌دهد که ایمن‌سازی مخاطی، یک رویکرد مؤثر برای کاهش شیوع ویروس کرونا از طریق هوا است. لازم است مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا مشخص شود که آیا نتایج به دست آمده در پژوهش حیوانی می‌تواند در انسان‌ها نیز تکرار شود یا خیر؟

کد خبر 573724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.