۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
کلاهبرداری با سند اجاره‌ای

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری زن کلاهبرداری که با اجاره کردن سند منزلی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از بانک تسهیلات اخذ کرده و متواری شده بود، در یکی از استان‌های شمالی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسین تُرکیان اظهار کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه یکی از بانک‌ها منزلی را به مزایده گذاشته بود و وی شرایط اخذ این منزل را کسب کرده اما وقتی برای انجام مراحل انتقال سند به نام خود مراجعه کرده متوجه توقیف منزل از سوی مرجع قضائی شده است، پرونده‌ای در پلیس آگاهی تشکیل شد و مورد بررسی دقیق کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد خانمی، سند ملک مذکور که ارزش آن ۲۰ میلیارد ریال بوده است را از شخصی اجاره کرده، آن را در رهن بانک قرار داده و از این طریق به همان میزان ارزش سند تسهیلات اخذ کرده است اما هیچکدام از اقساط بانکی خود را پرداخت نکرده، متواری شده و بانک نیز در نهایت سند مذکور را به مزایده گذاشته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه به این علت که هیچ‌گونه اثری از متهم وجود نداشت شناسایی و دستگیری وی نیز با مشکلاتی همراه بود، ادامه داد: سرانجام پس از چندین ماه کار و تلاش شبانه روزی و اقدامات تخصصی و هوشمندانه ردی از وی در یکی از شهرهای شمالی کشور به دست آمد و کارآگاهان بلافاصله با اخذ نیابت قضائی به این شهر رفتند و متهم را دستگیر کردند.

اجاره سند ملک یا زمین با نیت‌های سودجویانه

وی با بیان اینکه متهم در تحقیقات صورت گرفته به جرم خود معترف شد، از دستگیری همدست وی خبر داد و تصریح کرد: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه برخی افراد با نیت‌های سودجویانه اقدام به اجاره کردن سند ملک یا زمین می‌کنند، اضافه کرد: شهروندان از اجاره دادن سند ملک یا زمین خود به افراد غریبه خودداری کنند؛ چراکه ممکن است این کار منجر به مصادره شدن زمین و ملک شود و دچار خسارت‌هایی شوند که جبران آنها امکان‌پذیر نباشد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که قصد خرید ملک، خانه یا زمین را دارند، قبل از هرگونه پرداخت ابتدا به شهرداری‌ها مراجعه کنند و از قرار نداشتن آنها در طرح اطمینان حاصل کنند. همچنین از سازمان ثبت اسناد و املاک درخصوص قانونی بودن آنها استعلام گیرند و با مراجعه به سامانه ثبت من از ثبت شدن سند مذکور مطمئن شوند.

کد خبر 573694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.