آیت الله رئیسی: آینده منطقه را مقاومت ملت‌ها و نه میز مذاکره، رقم می‌زند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مقاومت ملت سوریه در مقابله با تروریسم و تکفیر ستودنی است، گفت: آنچه آینده منطقه و فلسطین را رقم می‌زند، میزهای مذاکره و قراردادهایی مثل «اسلو» و «کمپ دیوید» و «معامله قرن» نیست، بلکه مقاومت ملت‌ها تعیین‌کننده نظم جدید منطقه‌ای است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، اظهار کرد: آنچه امروز در پهنه غرب آسیا شاهد هستیم، تحقق پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب مبنی بر نتیجه بخش بودن مقاومت ملت‌ها در برابر سلطه‌گران و متجاوزان است.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای مقاومت سوریه و ایران، از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی و تقدیر از مجاهدات مبارزان جهان اسلام بر ضد تروریسم، افزود: شما همچون پدرتان یکی از چهره‌های جبهه مقاومت هستید.

رئیس‌جمهور با یادآوری تحولات سیاسی و امنیتی دهه اخیر در منطقه، خاطرنشان کرد: مجاهدان مقاومت ثابت کردند که قدرتی قابل اتکا برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه از جمله در سوریه هستند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر لزوم احترام تمام کشورها به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، گفت: زمانی که بعضی سران عرب و غیر عرب منطقه بر سر زمان سقوط حکومت سوریه شرط بندی می‌کردند، ایران در کنار ملت و دولت سوریه ایستاد.

وی تصریح کرد: مجاهدت ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه و رزمندگان مقاومت اسلامی در منطقه بخصوص حزب الله قهرمان، نقش اساسی در خشکاندن ریشه‌های قدرت نظامی داعش و سایر گروه‌های تروریستی که تهدیدی برای امنیت کل منطقه بودند، داشت.

رئیس‌جمهور با ابراز تأسف از اینکه هنوز بخش‌های مهمی از خاک سوریه در اشغال نیروهای خارجی قرار دارد، افزود: باید تمامی سرزمین سوریه از لوث اشغالگران خارجی آزاد شود. این اشغال نباید مشمول مرور زمان شود و نیروهای اشغالگر و مزدوران آنها باید بیرون رانده شوند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: تهدیدات رژیم صهیونیستی در منطقه را باید با تقویت و تنوع معادلات بازدارندگی مورد توجه قرار داد. اراده و تمایل جدی جمهوری اسلامی ایران، ارتقای سطح همکاری‌ها و روابط با دمشق بخصوص در حوزه‌های اقتصادی و تجاری است و این مسئله یکی از اولویت‌های جدی دولت را تشکیل می‌دهد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورش آماده هماهنگی و همکاری‌های گسترده‌تر با ایران در عرصه‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی است، بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید کرد و اظهار کرد: در سال‌های مقاومت و مقابله با تجاوز غربی و تکفیری، ایران تنها کشوری بود که از ابتدا کنارمان ایستاد.

وی روابط سوریه و ایران را استراتژیک توصیف و تصریح کرد: تحولات منطقه پس از یک دهه جنگ علیه محور مقاومت، نشان داد که استقامت اثرگذار و نتیجه بخش است. ما اثبات کردیم که با همکاری نزدیک کشورهای منطقه با یکدیگر می‌توان در برابر آمریکا و سلطه‌گرانی که ادعای ابرقدرتی دارند، پیروز شد.

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است که هماهنگی و تعامل کشورهای منطقه در مسائل مختلف از جمله در موضوع فلسطین بسیار مؤثر بوده و موفقیت‌های مقاومت فلسطینی‌ها نشان داد که مصالحه برخی اعراب نتیجه عکس داده است.

اسد با تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه در جنگ علیه تروریسم، گفت: ملت و دولت سوریه قدردان ملت ایران است و خود را متعهد و مدیون ایران می‌داند.

کد خبر 573687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.