۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
زیرمجموعه‌های امیکرون را جدی بگیرید

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، همه افرادی که مبتلا به نوع اصلی سویه امیکرون شدند، در خطر ابتلا به زیرمجموعه‌های آن نیز هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، همه افرادی که مبتلا به نوع اصلی سویه امیکرون شدند، در خطر ابتلاء به زیرمجموعه‌های آن نیز هستند.

الکس سیگال، ویروس‌شناس در مؤسسه تحقیقات سلامت آفریقای جنوبی می‌گوید: داده‌های به دست آمده از یک مطالعه در مقیاس کوچک در آفریقای جنوبی بیانگر آن است که کاهش قابل توجهی در ایمنی افراد در برابر دو زیرشاخه جدید امیکرون وجود داشته حتی پس از اینکه آنها به نوع اصلی امیکرون آلوده شده بودند.

وانگ، رئیس سابق ویروس‌شناسی پزشکی و نایب رئیس میکروبیولوژی و ایمونولوژی پزشکی انجمن پزشکی چین پیش از این یادآور شده بود، از آنجایی که محافظت آنتی‌بادی به شکل عفونت یا واکسیناسیون قبلی به تدریج در یک دوره شش ماهه کاهش می‌یابد، سویه اومیکرون ممکن است حتی بهتر از ایمنی بگریزد.

به علاوه، در مقاله این محققان پیش‌بینی شده است، در حالی که «استراتژی افزایش دوز سوم می‌تواند به طور قابل توجهی سطح ایمنی بدن را تقویت کند»، اما پیشگیری از آلودگی به سویه اومیکرون ممکن است به مخاطره افتد.

نتایج این مطالعه به‌صورت پیش‌چاپ منتشر شده و داده‌ها براساس ۳۹ نمونه، ۲۴ نمونه از افراد واکسینه نشده و ۱۵ از افراد واکسینه شده به دست آمده است.

به گزارش ایمنا، بسیاری از کشورها اولویت دریافت واکسن را به گروه‌های جمعیتی با خطر بالا مانند افراد مسن و افراد در معرض ابتلاء مانند کادر درمانی اختصاص داده‌اند. طبق آمار رسمی تا ششم ژوئن ۲۰۲۱ حدود ۲/۱۵ میلیارد دوز واکسن در سراسر دنیا به افراد تزریق شده است. فایزر، مدرنا و آسترازنکا پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان سال ۲۰۲۱ می‌توانند ۵/۳ میلیارد دوز واکسن تولید کنند که این تعداد می‌تواند حدود سه میلیارد نفر را واکسینه کند. تا ماه دسامبر ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ میلیارد دوز واکسن توسط کشورهای مختلف، پیش سفارش شده‌اند.

کد خبر 573665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.