حمل‌ونقل عمومی در لیسبون رایگان می‌شود

شهرداری لیسبون به‌تازگی پیشنهادی را برای رایگان کردن وسایل حمل‌ونقل عمومی برای جوانان تا ۱۸ سالگی، دانشجویان تحصیلات عالی تا ۲۳ سالگی و برای ساکنان مسن بالای ۶۵ سال تصویب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی که به عنوان ابزاری برای "مبارزه با تغییرات آب‌و هوایی" در نظر گرفته می‌شود، همانطور که توسط شهردار لیسبون، کارلوس موداس نشان داده شده است، هزینه کل حدود ۱۴.۹ میلیون یورو را در بر خواهد گرفت و در ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد. شهرداری لیسبون قراردادی با اپراتور حمل‌ونقل عمومی TML منعقد خواهد کرد که بر اساس آن، ارائه سفرهای رایگان برای گروه‌های مشخص تا سی‌ام دسامبر ۲۰۲۵ تمدید خواهد شد.

شهردار لیسبون یکی از مدافعان جدی این اقدام است که از نظر او تاریخی و راهی برای تبدیل پایتخت پرتغال به شهر نمونه در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی است.

کارلوس موداس در این رابطه گفت: "این اقدام گامی است برای عدالت اجتماعی؛ عدالت برای کسانی است که می‌خواهند جهان را تغییر دهند و واقعاً قصد دارند جهان را بهتر کنند تا سیاره‌ای بهتر و قابل سکونت داشته باشیم. این اقدام همچنین عدالت در کربن‌زدایی کره زمین است که در حال حاضر به شدت به آن نیاز داریم."

حمل‌ونقل عمومی در لیسبون رایگان می‌شود

علی‌رغم درخواست شهردار برای اتفاق آرا در تصویب این پیشنهاد، حزب شهرداری ابتکار لیبرال (IL) تصمیم گرفت از رأی دادن خودداری کند و از فوریت رأی‌گیری به علت "فقدان اطلاعات" از جمله در مورد برآورد بودجه ۱۴.۹ میلیون یورو در سال انتقاد کرد. آنها همچنین مخالف منطق "اول رأی، بعد سوال" بودند.

رودریگو ملو گونسالوز، معاون حزب شهرداری ابتکار لیبرال اعلام کرد که تحرک باید در منطق شهری دیده شود، زیرا از هر چهار وسیله نقلیه، سه خودرو از خارج از شهر لیسبون وارد می‌شود و حمل‌ونقل عمومی رایگان باید بر اساس «نیاز و نه سن» اجرا شود.

با این وجود، سایر احزاب سیاسی برای اجرای این ایده متحد شدند و قرار است چنین اقدامی به واقعیت تبدیل شود. همچنین با توجه به اینکه شهرداری به دنبال کاهش بار افزایش قیمت انرژی بر دوش برخی از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها از نظر اقتصادی است و این یک اقدام، نوعی رفاه اجتماعی است.

کودکان تا ۱۲ سال از ۲۰۱۷ از حمل‌ونقل عمومی رایگان در لیسبون بهره‌مند شده‌اند.

کد خبر 573642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.