شروع حرکت گروه بانکی، فلزات و خودرویی

بازار بورس امروز با رشد نه هزار ۱۵۰ واحدی توانست به محدوده یک میلیون ۵۵۲ هزار ۹۹۷ واحد برسد، در بازار بورس ۲۱۵ نماد و در بازار فرابورس ۱۴۵ نماد روند مثبت داشتند، شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۱۳۱ واحدی به محدوده ۲۱ هزار ۲۰۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز شاهد توقف حرکتی نمادهای شپنا، شبندر و شتران بودیم و به جای آنها شستا، فولاد، خودرو و خساپا به حرکت درآمد شاخص کل را مثبت کردند، شاید برای چند روزی بد نباشد که گروه پالایشی استراحت کند و پرچم حرکت بازار را به دست سایر گروه‌ها بسپارد اما شبریز با صف خرید ۲۴۲ میلیون برگه سهمی مجدد بیشترین میزان تقاضا را در بازار به ثبت رسانید.

بیشترین نمادهای تأثیرگذار مثبت در بازار بورس امروز به ترتیب فولاد، شستا، شبریز، فخوز، مبین، وبملت و خساپا بودند و نمادهای شبندر، جم، شیراز، وغدیر، شتران و پارسان بیشترین تأثیر منفی را بر بازار امروز داشتند اما در مجموع وزن اثر مثبت بیشتر بود و منجر به رشد شاخص کل شد.

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با رشد نه هزار ۱۵۰ واحدی به سطح یک میلیون ۵۵۲ هزار ۹۹۸ واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۶۹۲ واحدی در سطح ۴۲۹ هزار ۱۱ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۰.۵۹ درصد و شاخص هم‎وزن رشد ۰.۶۳ درصدی را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۱۵

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۴۵

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۳۱ واحدی به سطح ۲۱ هزار ۲۰۴ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۰.۶۲ درصد تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۵۵

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۸۰

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۰ هزار ۴۶۸ و ۲۴ هزار ۶۰۴ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۱ میلیارد ۶۶۴ و ۳ میلیارد ۱۸۸ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. دارا یکم

۲. شستا

۳. خساپا

۴. پالایش

۵. کمند

بیشترین حجم معامله

۱. شستا

۲. خساپا

۳. خودرو

۴. واجارت

۵. خپارس

بیشترین افزایش قیمت

۱. سیمرغ

۲. شبریز

۳. شپاکسا

۴. خچرخش

۵. پتایر

بیشترین کاهش قیمت

۱. شلعاب

۲. شسینا

۳. دامین

۴. شکلر

۵. خلنت

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

حمایت: یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد و یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد.

پیش بینی: با اینکه بازار امروز محدوده مقاومتی را رد کرد لازم است فردا در این محدوده خود را تثبیت کند وگرنه احتمال ریزش وجود دارد.

مهم ترین‌های بازار

کسعدی: شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ به ازای هر سهم ۸۲۱ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش داشته است. «کسعدی» با سرمایه ثبت شده ۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۴۱۰,۳۱۱ میلیون ریال سود محقق کرده است.

وبملت: (سایر اطلاعات بااهمیت - تعدیل مالیات عملکرد تشخیصی سال ۱۳۹۸- گروه ب) منتهی به سال مالی ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ شرکت بانک ملت

شرح رویداد: متعاقب دریافت برگ تشخیص مالیات سال ۱۳۹۸ و پس از طرح شکایت بانک در هیأت حل اختلاف مالیاتی و حسب پیگیری‌های به عمل آمده مالیات تشخیصی تعدیل و از مبلغ ۱۳۲،۲۷۵ میلیارد ریال به مبلغ ۴۹،۱۷۰ میلیارد ریال کاهش یافته است.

ملت: صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ (حسابرسی نشده) شرکت بیمه ملت، شرکت بیمه ملت در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۹۷۶ درصد و با لحاظ سرمایه جدید به ازای هر سهم ۹۵ ریال سود محقق کرده است.

«ملت» با سرمایه ثبت شده ۳۰,۶۵۷,۲۱۳ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۲,۹۱۲,۴۵۹ میلیون ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد کاهش داشته است.️ نکته مهم: در مواردی که شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر سرمایه داشته باشد آهنگ رشد و یا افت سود خالص دارای اهمیت خواهد بود و نرخ رشد سود هر سهم کم اهمیت تلقی می‌شود.

ثشاهد: شرکت شاهد در دوره شش ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۴۸ ریال زیان شناسایی کرده است. این درحالیست که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم ۱,۳۹۷ ریال سود شناسایی کرده بود.

«ثشاهد» با سرمایه ثبت شده ۴,۰۰۶,۶۳۲ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ مبلغ ۱۹۱,۲۷۴ میلیون ریال زیان شناسایی کرده است.

آخرین جزئیات پرداخت سودهای رسوب شده سهامداران با سجام

ابوترابی قائم مقام مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: همه شرکت‌هایی که در بازار سرمایه مورد معامله قرار می‌گیرند دارای این مبلغ رسوبی هستند، بنابراین باید به تسویه آن با سهامداران خود اقدام کنند. البته این یک سمت ماجرا است و سمت دیگر سهامدارانی هستند که باید احراز هویت شده و در سجام ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: ۶۰ میلیون کد سهامداری در کشور وجود دارد که از این تعداد ۴۰ میلیون نفر در سجام ثبت‌نام کرده‌اند. بنابراین سهامدارانی که سجام ندارند و مشخصات خود را در سجام ثبت نکرده‌اند از سود تقسیم شده مجامع عمومی محروم می‌شوند و سود به آنها تعلق نمی‌گیرد.

نامه تأکیدی معاون وزیر صنعت به رئیس سازمان بورس

رضا محتشمی‌پور، معاون وزارت صنعت با ارسال نامه‌ای به مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، بر پرداخت عوارض صادراتی پلکانی تاکید کرد و آن را مصوبه ستاد تنظیم بازار دانست که لازم‌الاجراست.

وی با ارسال این نامه به دکتر عشقی، آب پاکی را روی دست رئیس سازمان بورس و سهامداران و فعالان بازار سرمایه ریخته و اعلام کرده است که مصوبه عوارض صادراتی، دست‌کم تا پایان امسال تغییر نخواهد کرد و ذیل لایحه قانون بودجه ۱۴۰۱ اجرا خواهد شد. با این اوصاف، صنایع صادرات‌محور و کامودیتی‌ها باید تا پایان امسال و همسو با اجرای قانون لایحه بودجه ۱۴۰۱، به اجرای مصوبه عوارض صادراتی تن دهند و به احتمال تغییر یا لغو آن در لایحه بودجه سال آینده امیدوار باشند.

نحوه تسویه مالی قراردادها در بورس کالا از اول خرداد

بر اساس ابلاغیه بورس کالای ایران، امور تسویه قراردادها با استفاده از حساب‌های وکالتی مشتریان از اول خرداد انجام می‌شود.بورس کالای ایران در نامه به کارگزاری‌ها از لزوم انجام امور تسویه قراردادها با استفاده از حساب‌های وکالتی مشتریان از اول خرداد خبر داد.

در نامه سرپرست مدیریت تسویه و پایاپای بورس کالای ایران آمده است: با توجه به امکان تسویه قراردادها از طریق حساب‌های وکالتی مشتریان در تمامی بانک‌های عامل، تسویه مالی قراردادهای داخلی بازار فیزیکی بورس کالای ایران از تاریخ اول خرداد ۱۴۰۱ صرفاً از طریق حساب‌های وکالتی مشتریان انجام می‌شود.

در ادامه نامه اشاره شده است: با توجه به کنترل سیستمی تراکنش‌ها فقط وجوه انتقالی از حساب‌های وکالتی مشتریان مورد پذیرش بوده و مسئولیت عدم انجام امور تسویه ناشی از واریزی سایر درگاه‌های پرداخت متوجه مشتری و کارگزار ذیربط خواهد بود.

مناقشه‌ای بین صندوق توسعه ملی با تثبیت بازار نیست

امیرمهدی صبائی، رئیس هیأت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه با بیان اینکه صندوق توسعه ملی برای اینکه منابع خود را در صندوق تثبیت بازار سرمایه، سپرده‌گذاری کند باید یک قراردادی منعقد می‌شد، گفت: این قرارداد از منظر حقوقی و مالی مهم بود که باید بررسی می‌شد به همین دلیل، طی کردن سلسله مراتب زمان برد و قرارداد امضا و پرداختی‌ها از سر گرفته شد.

پایان دی ماه ۶۵۰ میلیارد تومان و دو قسط ۶۵۰ میلیارد تومانی یعنی هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به ماه‌های بهمن و اسفند ۱۴۰۰ واریز شده است.

کد خبر 573625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.