اتصال شبکه برق ایرلند به مزارع خورشیدی

وزیر محیط زیست، آب و هوا و ارتباطات ایرلند، ایمون رایان، اولین مزرعه خورشیدی در مقیاس بزرگ این کشور را به طور رسمی افتتاح کرد. این سایت خورشیدی در نزدیکی اشفورد در شهرستان ویکلو قرار دارد و میزبان بیش از ۳۰ هزار پنل خورشیدی است که مستقیماً به شبکه برق متصل می شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این پروژه نشان‌دهنده انحراف قابل توجهی از استراتژی قبلی انرژی‌های تجدیدپذیر ایرلند است که به شدت بر توربین‌های بادی در ساحل متمرکز بود و مزرعه خورشیدی Millvale را به عنوان اولین مزرعه در نوع خود برای جمهوری ایرلند نشان می‌دهد.

با وجود توسعه و بهره‌برداری از پروژه توسط شرکت فرانسویNeoen ، این مزرعه خورشیدی از طریق طرح حمایت از برق تجدیدپذیر (RESS) تأمین مالی شد و طبق بیانیه دولت، این مزرعه اولین نمونه از بسیاری از پروژه‌ها خواهد بود.

این طرح، افزایش تولید انرژی خورشیدی را تا حدود ۶۰۰ مگاوات پیش‌بینی می‌کند، با توجه به اینکه منطقه Millvale در راستای هدف ایرلند برای دستیابی به ۸۰٪ انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته شده است.

اتصال شبکه برق ایرلند به مزارع خورشیدی

یکی از اهداف بزرگRESS، تنوع بخشیدن به بخش انرژی‌های تجدیدپذیر است. بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، رایان اعلام کرد که این یکی از سیاست‌های اولیه در ایرلند برای سازگاری و پایداری آب‌وهوا در عین پرداختن به چالش‌های تغییرات آب‌وهوایی است.

بخش مهم دیگری از پروژه‌های حمایت شده توسط RESS این واقعیت است که آن‌ها مشاغل سبز ایجاد می‌کنند و اقتصاد پایدار کشور را رشد می‌دهند. رایان توضیح داد که از لحاظ تاریخی، ایرلند به انرژی بادی متکی بوده است، با این حال، با توجه به بازار رو به رشد انرژی خورشیدی، دولت ترجیح داد از تنوع فناوری حمایت کند.

مزرعه خورشیدی Millvale به میزان ۲۵ هکتار زمین را اشغال کرده و میزبان ۳۳ هزار و ۶۰۰ ماژول فتوولتائیک است. بر اساس بیانیه Neoen، این به آن معنا است که می‌تواند انرژی حدود ۳۶۰۰ خانه را در سال تأمین کند و از انتشار ۴۸۰۰ تن CO۲ جلوگیری کند.

کد خبر 573617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.