۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
آنچه در جلسه ۴۱ شورای شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات لوایح و مصوبات چهلم‌ویکمین جلسه علنی شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات جلسه امروز _یکشنبه، هجدهم اردیبهشت‌ماه _ شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان، اظهار کرد: چهل‌ویکمین نشست صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان امروز برگزار شد؛ در نخستین بخش لایحه ارتقای خدمات طرح منزلت را داشتیم، این طرح در قالب "اصفهان کارت" است که شارژ اعتباری را شهرداری در اختیار اقشار خاص مانند سالمندان، بانوان سرپرست خانوار، بازنشستگان و گروه‌های بیمار قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: قرار بود نکاتی به این طرح اضافه شود تا این شارژ بتواند در حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس و پارکینیگ‌های طبقاتی و اماکن مورد مدیریت شهرداری اصفهان استفاده شود، امروز قرار بود که دو قشر مانند جانبازان و بیماران خاص نیز به استفاده از این طرح اضافه شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نقدی در مورد تجمیع مبالغ بوده که باید به صورت روزانه مصرف شود، در طرح جدید تجمیع هفتگی مبالغ پیش‌بینی شده بود و خدمات مترو به آن اضافه شده بود، در مورد اضافه شدن تعدادی دیگر از مراکز تفریحی و نقاط مثبت و منفی این لایحه مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد که بررسی دقیق‌تر این موضوع ضمن اعلام نظر کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در جلسه آینده شورای اسلامی شهر در کمیسیون اقتصادی نیز دوباره برای تصویب بررسی شود تا بتوانیم خدمات را به گروه‌های هدف در این قالب ارائه دهیم.

صالحی در خصوص آزادسازی سه لایحه طرح‌های عمرانی، گفت: سه لایحه آزادسازی طرح‌های عمرانی در مورد مترو خط دوم، خیابان شهید خلیلی در منطقه شش و خیابان لاهور در منطقه چهار است که هر کدام املاکی در مسیر این آزادسازی‌ها وجود داشت که با معوقات ریالی و ملکی امروز این سه ملک به تأیید شورای ششم شهر اصفهان رسید.

ارائه نامه ۳۰ بندی شورای ششم به ریاست‌جمهوری برای پیگیری مطالبات مردمی

وی اضافه کرد: یک لایحه تملک دیگری برای پروژه‌های عمرانی وجود داشت، به دلیل نکاتی که در مورد مستندات بود قرار شد که این لایحه دوباره در کمیسیون مربوطه بررسی شود و بعد از آن وارد طرح شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به قریب‌الوقوع بودن سفر ریاست‌جمهوری به اصفهان در نطق‌ها و تذکرات اعضای شورای ششم شهر و پایان جلسه موضوعاتی در رابطه با مطالبات جدی مردم اصفهان از هیئت دولت بود که در جلسه مطرح شد، در بین مطالبات مردم موضوع جاری بودن دائمی زاینده‌رود در اولویت قرار داشت که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه یک نامه ۳۰ بندی از عمده مسائل و مشکلات شهر و مطالبات مردم اصفهان در انتهای جلسه امروز تهیه شد، گفت: در این نامه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان منتخبان مردم در شهر بعد از انجام این سفر این را در اختیار رئیس‌جمهور و هیئت همراه قرار دهند.

صالحی خاطرنشان کرد: امیدوارم با ارائه این نامه تا بتوانیم بخشی از مطالبات شهروندان را در قالب مصوبات این سفر قرار دهیم و بتوانیم به رشد و پیشرفت بیشتر شهر اصفهان و دیده شدن ظرفیت‌های آن کمک کنیم.

کد خبر 573606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.