بیت کوین دارایی امنی برای مقابله با تورم نیست

بَنک آو اَمِریکا (Bank of America)، یکی از بزرگترین مؤسسات بانکی در ایالات متحده، در جدیدترین مقاله تحقیقاتی خود مدعی شده است که بیت کوین نمی تواند به عنوان یک سپر محافظ در برابر تورم عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رغم اینکه این ارز رمزنگاری شده از سوی حامیان سرسخت خود به عنوان یک دارایی امن تبلیغ می‌شود، دنباله روی از بازار سهام ایالات متحده را ادامه می‌دهد. گفتنی است که همین بانک در سال ۲۰۱۹، بیت کوین را به عنوان بهترین دارایی دهه معرفی کرده بود.

نکته مهم این است که پرایس اکشن اخیر بیت کوین در درجه اول تحت تأثیر شرایط کلان اقتصادی بوده است. همانطور که می‌دانید، فدرال رزرو آمریکا تصمیم گرفت برای اولین بار طی ۲۲ سال گذشته، نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش دهد و موضع صعودی خود را مجدداً تأیید کرد. در پی انتشار این خبر، بزرگترین ارز دیجیتال جهان تا مرز ۳۵۲۶۸ دلار سقوط کرد که پایین‌ترین سطح قیمت آن از ۲۴ فوریه تاکنون بود.

در حال حاضر، بیت کوین حدود ۴۸ درصد از بالاترین رکورد خود یعنی ۶۹۰۴۴ دلار فاصله گرفته و در واقع در سال ۲۰۲۲ به شدت ضعیف عمل کرده است. این در حالی است که طلا، به عنوان بهترین دارایی امن برای سرمایه گذاران، ۲.۸۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. در همین حال، دلار آمریکا بزرگترین برنده سال ۲۰۲۲ تاکنون بوده است. شاخص DXY که قدرت دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای فیات را اندازه‌گیری می‌کند، اوایل امروز به بالاترین حد چند دهه اخیر صعود کرد.

کد خبر 573594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.