سوت‌های جنجالی لیگ‌ دو تمامی ندارد/ون‌پارس قربانی داوری با سوختن ۳پنالتی و یک گل+فیلم

ون‌پارس نقش‌جهان اصفهان با انتشار بیانیه‌ای نسبت‌به اتفاقات ابهام‌برانگیز داوری و سه پنالتی و یک گل سوخته‌اش در بازی قبلی، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ دسته‌دوم باشگاه‌های کشور روزهای پایانی خود را سپری می‌کند. درحالی‌که فقط پنج هفته تا پایان فصل باقی‌مانده، حساسیت به اوج خود رسیده و تیم‌ها برای صعود به لیگ آزادگان تلاش می‌کنند، لیگ دسته دو در دو گروه مجزای چهارده تیمی برگزار می‌شود و از هر گروه، تیم صدرنشین مستقیماً به لیگ آزادگان صعود می‌کند و از بین تیم‌های دوم هر گروه نیز یک تیم مجوز حضور در لیگ دسته‌یک را دریافت خواهد کرد. اما این حساسیت و هیجان در لیگ دسته‌دوم باعث شده تا برخی تیم‌ها دست به هر کاری بزنند و اتفاقات غیرحرفه‌ای و شائبه‌برانگیز زیادی در بازی‌های هفته‌های پایانی به چشم می‌خورد.

این ماجراها مربوط به این فصل هم نمی‌شود و نمونه بارز آن، به فصل پیش و بازی شهیدقندی یزد و سردار بوکان برمی‌گردد که با رأی کمیته استیناف اعلام شد سردار بوکان به لیگ‌استانی و شهیدقندی یزد به لیگ دسته‌سوم کشور سقوط کنند و هرکدام ۵۰۰ میلیون‌تومان جریمه شوند.

اما کماکان شاهد تصمیمات عجیبی در جریان بازی‌های لیگ دسته‌دوم هستیم؛ از گل عجیب شهیدقندی یزد به مس‌نوین کرمان و جنجال‌هایی که در ارومیه رخ داده گرفته تا پنالتی عجیب ایران‌جوان بوشهر مقابل شهرداری بندرعباس و تکرار دوباره آن شک‌ها نسبت به وجود شائبه تبانی را بیش از پیش می‌کند.

این ماجرا به تیم ون‌پارس هم سرایت کرده و در دیدار خارج از خانه این تیم مقابل اسپاد الوند تهران در چارچوب هفته بیست‌ویکم بلای‌جان اصفهانی‌ها شد. دیداری که ون‌پارس علی‌رغم نمایش بهتر یک بر صفر واگذار کرد؛ اما صحنه‌های مشکوک داوری به‌قدری زیاد بود که نمی‌شود از آن گذشت.

سوت‌های جنجالی لیگ دو تمامی ندارد/ون‌پارس قربانی داوری با سوختن ۳پنالتی و یک گل+فیلم

سه پنالتی و یک‌گل مشکوک برای ون‌پارس باعث شد تا این تیم هم با انتشار بیانیه‌ای نسبت به شایعه‌های ایجاد شده در خصوص تبانی‌های لیگ دسته دوم واکنش نشان دهد.

متن بیانیه ون‌پارس نیز به شرح زیر است:

پیرو اتفاقات تلخ در دیدار با اسپاد الوند تهران و قضاوت یک‌طرفه که با سوت‌هایی علیه تیم فوتبال ون‌پارس همراه بود، ضمن ابراز تأسف، خواستار نظارت گسترده‌تر از سوی مسئولان ذی‌صلاح در هفته‌های حساس آتی هستیم. باشگاه ون‌پارس که همیشه به جای سرو صدا و جنگ و جدل در بیرون زمین، حرف‌هایش را در زمین زده و به جای تبانی و بی‌اخلاقی که نقل و نبات این روزهای لیگ دو است، برنامه‌ریزی خود را قوی‌تر ساخته است، آیا حالا باید تاوان سلامت خود را بدهد؟

با وجود آنکه همیشه احترام به داور سرلوحه بازیکنان و کادر فنی ون‌پارس بوده، اما هر چه بیشتر اتفاقات بازی روز گذشته را مرور می‌کنیم، نمی‌توانیم بپذیریم که اعلام گل مردود و نگرفتن چندین پنالتی که به‌زعم کارشناسان خطا محرز نیز بوده، سهوی باشد! اگر هم این اشتباهات سهوی بوده، پرسش مهم ما از کمیته داوران این است که چرا باید برای چنین مسابقه حساس و سرنوشت‌سازی، تیم داوری با این کیفیت پایین برای قضاوت استفاده شود؟ آیا قرار است تمام تلاش‌ها و هزینه‌های یک مجموعه با سوتی غیرمنصفانه به باد رود؟

در هر حال امیدوار به پیگیری و پاسخ‌گویی کمیته‌های داوران و اخلاق فدراسیون فوتبال در خصوص حواشی روز گذشته هستیم و از سوی دیگر، دل نگران ادامه مسابقات خواهیم بود. به ویژه که هفته‌های اخیر، اخبار خوبی از اتفاقات بیرون زمین هم‌گروهی‌های ون پارس مخابره نمی‌شود و در عین حال، شاهد هیچ گونه برخورد یا دست‌کم پیگیری آن نیستیم.

لازم به ذکر است باشگاه ون‌پارس نقش‌جهان در صورت تکرار اتفاقات مشابه در هفته‌های آتی و عدم بررسی موارد فوق در رابطه با دیدار اسپاد الوند تهران، حق پیگیری از مراجع داخلی و بین‌المللی را برای خود محفوظ می‌داند.

همچنین پس از بررسی‌هایی که نوید مظفری کارشناس باتجربه داوری روی صحنه‌های مشکوک دیدار ون‌پارس و اسپاد انجام داد، اعلام کرد سه پنالتی و یک‌گل ون‌پارس توسط داور نادیده گرفته شده و سوخته است؛ این صحنه‌ها را به‌همراه نظرات مظفری در ادامه خواهید دید:

اینکه چرا با وجود این‌همه تبانی ثابت‌شده در لیگ‌های گذشته دسته‌دوم همچنان نظارت گسترده و دقیقی روی بازی‌های این لیگ انجام نمی‌شود و در هر دیدار باید شاهد سوت‌های عجیب یک‌طرفه باشیم، یک علامت سوال بزرگ در اذهان اهالی فوتبال ایجاد می‌کند!

کمیته‌داوران، کمیته‌اخلاق و در رأس آن فدراسیون‌فوتبال ملزم هستند به‌عنوان ارکان نخست حقوقی و قضائی به این مسائل ورود کنند و با برخوردهای قاطع با خاطیان و جرایم عادلانه، حجم وسیعی از شائبه، تبانی‌ها و صحنه‌های مشکوک در لیگ‌های فوتبال ایران خصوصاً دسته دوم را از بین ببرند. البته اگر مانند رای‌های فصل گذشته، رسیدگی به پرونده‌های مشکوک این فصل و صدور رای‌هایشان به سال‌های آینده کشیده نشود.

کد خبر 573549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.