ویژه‌برنامه‌های منطقه ۹ در هفته فرهنگی اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: یکی از رویکردهای اصلی برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان معرفی مفاخر و مشاهیر این شهر است و به همین مناسبت ویژه‌برنامه رویداد میرزا محمدطاهر نصرآبادی از معروف‌ترین تذکره‌نویسان تاریخ ادبیات فارسی در حال برگزاری است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۹ شهرداری، اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی برنامه‌ها معرفی مفاخر و مشاهیر اصفهان است و به همین مناسبت ویژه‌برنامه رویداد میرزا محمدطاهر نصرآبادی از معروف‌ترین تذکره‌نویسان تاریخ ادبیات فارسی در میدان سقاخانه واقع در خیابان میرزاطاهر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه تذکره‌الشعرا یا تذکره نصرآبادی از مشهورترین تالیفات میرزا محمدطاهر است، افزود: نقاط قوت زندگینامه این تذکره‌نویس به صورت نمایشی اجرا و برنامه شعر و شعرخوانی قهوه‌خانه‌ای که در زمان جوانی این شاعر انجام می‌شده به تصویر کشیده می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در ویژه‌برنامه رویداد خیابان تحت عنوان یادها و نام‌ها یادواره سرداران شهید مهدی نصر اصفهانی و مهدی مظاهری روز دوشنبه _نوزدهم اردیبهشت‌ماه_ بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام سجاد (ع) واقع در خیابان آتشگاه برگزار می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جشنواره بازی‌های بومی محلی با محوریت محله شاد در حال اجرا است و جمعه _سی‌ام اردیبهشت‌ماه_ مسابقات بازی‌های بومی و محلی غرب اصفهان با رویکرد معرفی به نسل جوان و احیای دوباره این بازی‌ها در سطح محلات منطقه برگزار خواهد شد.

قاضی‌عسگر ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی اصفهان به دست بانوان هنرمند منطقه، غرفه کودک و بازی‌های شاد کودکانه، پخش نماهنگ اصفهان و منطقه ۹ از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته فرهنگی اصفهان است.

وی بازدید رایگان از اماکن تاریخی از جمله منارجنبان و کوه آتشگاه را از خدمات مثبتی دانست که با استقبال چشمگیر شهروندان روبه‌رو شده است.

ویژه برنامه‌های منطقه ۹ در هفته فرهنگی اصفهان

کد خبر 573543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.