آثار مخرب درک نادرست و ناآگاهی از سرطان تخمدان بر سلامت زنان

روز هشتم ماه می به عنوان «روز جهانی سرطان تخمدان» معرفی شده است؛ به این امید آنکه آگاهی مردم جهان از این بیماری خطرناک افزایش یابد و مرگ‌های ناشی از آن به حداقل برسد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئله سرطان هیچ‌گاه برای انسان قابل درک نبوده؛ چراکه در اغلب موارد، جز درد و اندوه نتیجه‌ای در بر نداشته است. این در حالی است که امروزه پیشرفت علم می‌تواند به طور قابل توجهی به مبارزه با سرطان برود؛ زیرا افزایش آگاهی افراد از این بیماری، اِعمال اقدامات پیشگیرانه را در پی دارد. سرطان تخمدان یکی از شایع‌ترین انواع این بیماری است که همه ساله به مرگ بسیاری از زنان ساکن در کره خاکی منجر می‌شود. محققان بر این باور هستند که درک نادرست از سرطان تخمدان و ناآگاهی از آن، بیشترین آثار مخرب را بر سلامت زنان به جا می‌گذارد و حتی مرگ را برای بسیاری از آنان در پی دارد.

هشتم می؛ روز جهانی سرطان تخمدان

سرطان تخمدان، یک بیماری بسیار جدی است که همه ساله به مرگ حدود ۱۴۰ هزار نفر از زنان سراسر جهان منجر می‌شود. با این حال، شناخت مردم از این بیماری مانند سایر اختلالات زنان و زایمان، بسیار پایین است و همین امر، تبعات منفی زیادی را به ویژه در مناطق در حال توسعه به دنبال داشته است. به همین دلیل، مؤسسه خیریه سرطان تخمدان تارگت در بریتانیا، روز هشتم می هر سال را به عنوان «روز جهانی سرطان تخمدان» اعلام کرد؛ به این امید که آگاهی مردم جهان از این بیماری را افزایش دهد و از این طریق، نور امید را در دل زنان مبتلا به بیماری و سایرین برای پیشگیری از ابتلاء به آن بکارد.

در روز جهانی سرطان تخمدان، دولت‌ها و نهادهای شخصی به اختصاص منابع بیشتر در این زمینه ترغیب می‌شوند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا آگاهی مردم، به ویژه زنان را از این بیماری افزایش دهند. گزارش‌ها حاکی است که سرمایه‌گذاری مالی دولت‌ها برای انجام تحقیقات در زمینه سرطان تخمدان می‌تواند احتمال نجات زنان مبتلا به آن را افزایش دهد؛ چراکه آگاهی آن‌ها را در مورد بیماری بیشتر می‌کند.

سرطان تخمدان در تخمدان‌های زنان که ساختارهایی کیسه مانند و شامل سلول‌های تخمک است، اتفاق می‌افتد و به مشکلات زیادی در افراد مبتلا منجر می‌شود. زنان مبتلا به سرطان تخمدان، اغلب با مشکلاتی مانند نفخ معده، سختی در هضم غذا، درد شکم و تکرر ادرار دست و پنجه نرم می‌کنند. اغلب مطالعه‌هایی که در این زمینه انجام شده، حاکی است که سرطان تخمدان هشتمین سرطان رایج در دنیا به شمار می‌رود، با این حال متخصصان در تشخیص آن به مراتب با اشتباه مواجه می‌شوند. در نتیجه، افزایش آگاهی در این زمینه و بهبود تجهیزات شناختی یک ضرورت به شمار می‌رود که می‌تواند در نهایت، کاهش حداکثری مرگ‌های ناشی از آن را در میان زنان در پی داشته باشد.

تاریخچه روز جهانی سرطان تخمدان

روز جهانی سرطان تخمدان زاییده افکار خیرین مؤسسه سرطان تخمدان تارگت بریتانیا بوده است که در زمینه انجام تحقیقات مربوط بیماری و درمان زنان مبتلا فعالیت می‌کند. این مؤسسه برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ فعالیت‌های بشردوستانه خود را برای کمک به زنان مبتلا به سرطان تخمدان آغاز کرد و از همان ابتدا، سه هدف اصلی را مورد توجه قرار داد.

هدف اصلی و اولیه مؤسسه تارگت، بهبود تشخیص بیماری در مراحل اولیه است که می‌تواند در به حداقل رساندن مرگ‌های ناشی از بیماری نقش مهمی ایفا کند. افزایش سرمایه‌های مالی برای کمک به درمان زنان مبتلا به سرطان، هدف دوم مؤسسه بوده است که اعضا آن در نظر دارند برای تحقق این هدف، اقداماتی در سطح جهانی برای کمک به میلیون‌ها زن پیاده کنند. در نهایت، حمایت از زنان مبتلا به سرطان تخمدان مورد توجه مؤسسه خواهد بود تا چالش‌های ناشی از زندگی کردن با این بیماری را در آن‌ها به حداقل برساند.

چگونه می‌توان روز جهانی سرطان تخمدان را جشن گرفت؟

شاید برای بسیاری از مردم شنیدن این‌که می‌توان روز جهانی سرطان تخمدان را جشن گرفت، تعجب‌آور باشد، با این حال امکان‌پذیر است. به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی در مورد علائم سرطان تخمدان یکی از بهترین رویدادهایی است که می‌تواند در روز جهانی سرطان تخمدان برگزار شود و نجات جان بسیاری از زنان را در پی داشته باشد. در واقع، آگاهی زنان از علائم این بیماری، به تشخیص زودهنگام آن منجر می‌شود و همین امر، اقدام سریع زنان را برای درمان و نجات از مرگ به دنبال خواهد داشت.

انتشار خبر روز جهانی سرطان تخمدان در رسانه‌های اجتماعی از دیگر اقدامات اثربخش خواهد بود؛ چراکه به اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری و افزایش آگاهی بیشتر زنان منجر می‌شود. از سوی دیگر، مردم می‌توانند از طریق کمک‌های مالی به مؤسسات خیریه مخصوص، امکان درمان بسیاری از زنان را فراهم آورند و مانع از مرگ آن‌ها شوند.

کد خبر 573536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.