بیت‌کوین حمایت ۳۵ هزار دلاری را از دست داد

امروز بیت‌کوین سطح ۳۵ هزار دلار را نیز از دست داد و به‌دنبال آن تمام آلت کوین‌ها نیز در مسیر ریزش شدید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۴ هزار و ۶۷۵ دلار

تغییرات: کاهش ۳.۶۷ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۵۷۳ دلار

تغییرات: کاهش ۴.۰۹ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۵۹ دلار و ۸۶ سنت

تغییرات: کاهش ۵.۲ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۵۷۵ دلار

تغییرات: کاهش ۳.۹۳ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۷۴۴ دلار

تغییرات: کاهش ۴.۴۹ درصدی

سولانا (SOL): ۷۶ دلار و ۹۵ سنت

تغییرات: کاهش ۵.۴۴ درصدی

ترا (Tera): ۶۳ دلار و ۱۲ سنت

تغییرات: کاهش ۱۷.۶۴ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۵۳ دلار و ۱۲ سنت

تغییرات: کاهش ۵.۷۸ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۲۵ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۳۹ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۳ دلار و ۴۱ سنت

تغییرات: کاهش ۵.۶۳ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

حمایت: ۳۰ هزار دلار

مقاومت :۳۵، ۳۷ و ۴۰ هزار دلار

پیش بینی: در کمال ناباوری امروز بیت کوین سطح ۳۵ هزار دلار را نیز از دست داد و به دنبال آن تمام آلت کوین‌ها نیز در مسیر ریزش شدید قرار گرفت. در روز گذشته مطرح شد که این سطح ناپایدار است و احتمال از دست رفتن آن وجود دارد، در این روزها قدرت فروشندگان بسیار زیاد است؛ لذا انتظار تداوم روند نزولی تا سطح حمایتی بعدی یعنی محدوده ۳۰ هزار واحد وجود دارد. (سیگنالی در خصوص خریدوفروش نیست.)

دامیننس

• دامیننس بیت کوین: ۴۱.۸۱ درصد

• دامیننس اتریوم: ۱۹.۵۸ درصد

• دامیننس تتر: ۵.۲۵ درصد

• دامیننس بی ان بی: ۳.۷۸ درصد

• دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۲۹ درصد

• دامیننس کاردانو: ۱.۵۹ درصد

• دامیننس سولنا: ۱.۶۰ درصد

• دامیننس ریپل: ۱.۷۵ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش کل بازار رمز ارزها

یک هزار و ۵۷۴ میلیارد دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین

۱۸ واحد (محدوده ترس شدید)

پیش‌بینی مارکتس اند مارکتس از رشد ۳۵ درصدی بازار NFT طی ۵ سال آینده

شرکت تحقیقاتی مارکتس اند مارکتس ریسرچ (MarketsandMarkets Research) در جریان مطالعات تازه خود با اشاره به علاقه فزاینده سرمایه‌گذاران به بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT)، پیش‌بینی کرده که اندازه بازار توکن‌های غیرمثلی تا سال ۲۰۲۷، رشدی ۳۵ درصدی داشته باشد. درحال‌حاضر، ارزش کل بازار توکن‌های غیرمثلی سه میلیارد دلار است؛ اما پیش‌بینی مارکتس اند مارکتس حاکی از آن است که اندازه بازار این دارایی‌ها، تا سال ۲۰۲۷ به ۱۳.۶ میلیارد دلار خواهد رسید.

این شرکت می‌گوید که در پنج سال آتی، عوامل کلیدی مرتبط با رونق جهانی NFT، همچنان در مشارکت رو به رشد اینفلوئنسرها، صنعت بازی و افزایش تقاضا برای آثار هنری دیجیتال نقش دارد. مارکتس اند مارکتس همچنین پیش‌بینی کرده که چند عامل دیگر از جمله موارد استفاده از توکن‌های غیرمثلی در صنعت مد، خرده فروشی و مدیریت زنجیره تأمین نیز به رشد انفجاری این صنعت در سال‌های آینده کمک خواهند کرد.

ری دالیو: بیت کوین رقیب خوبی در برابر طلا نیست

ری دالیو، میلیاردر و بنیان‌گذار بریج‌واتر آسوشیتس (Bridgewater Associates) در گفت‌وگو با اکونومیک تایمز ضمن اشاره به پتانسیل و عملکرد بیت کوین، خاطرنشان کرد: عرضه محدود بیت کوین، آن را شبیه به سایر دارایی‌های محافظ تورم پذیرفته‌شده جهانی مانند طلا می‌کند. دالیو معتقد است که بیت کوین هنوز مشکلاتی در زمینه حریم خصوصی و ممنوعیت در برخی کشورها دارد و این امر مانع تبدیل‌شدن بیت کوین به دارایی ذخیره بانک‌های مرکزی می‌شود.

وی معتقد است که سرمایه‌گذاران باید دارایی‌های دیجیتالی مانند بیت کوین را در سبد دارایی خود داشته باشند؛ با این حال، خاطرنشان کرد که طلا در زمینه محافظت در برابر تورم عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین دارد. این میلیاردر معروف همچنین استدلال کرد که ارزش کل بازار بیت کوین کمتر از ارزش بازار شرکت مایکروسافت است که باعث می‌شود این ارز دیجیتال در مقایسه با طلا، گزینه مطلوبی برای ذخیره ثروت نباشد.

امکان پذیرش دوج کوین برای ۴۵۵ میلیون وب‌سایت وردپرس فراهم شد

طبق اعلام دوج‌دیزاینر، طراح گرافیک معروف بنیاد دوج کوین، میلیون‌ها وب‌سایت مبتنی بر وردپرس (WordPress) اکنون می‌توانند دوج کوین را با استفاده از افزونه ایزی دوج کوین گیت‌وی (Easy Dogecoin Gateway) بپذیرند. این افزونه توسط توسعه‌دهنده معروف دوج کوین تحت عنوان inevitable۳۶۰ ساخته شده است. این افزونه به وب‌سایت‌های وردپرس اجازه می‌دهد تا پرداخت‌های این میم کوین را به سادگی با استفاده از آدرس‌های دوج کوین و بدون نیاز به پردازنده‌های شخص ثالث پرداخت‌ها، بانک‌ها یا هرگونه هزینه اضافی بپذیرند.

این افزونه از واسط برنامه‌نویسی گوگل برای تولید کدهای QR و از واسط برنامه‌نویسی کوین‌گکو برای تبدیل ارزهای فیات به قیمت لحظه‌ای دوج کوین استفاده می‌کند. گفتنی است که این خبر می‌تواند برای پذیرش دوج کوین بسیار مثبت تلقی شود، زیرا وردپرس تا سال ۲۰۲۱ توسط بیش از ۴۵۵ میلیون وب‌سایت مورد استفاده قرار گرفته و این رقم همچنان در حال رشد است.

جایزه ۱۵ میلیون دلاری آمریکا برای ارائه اطلاعات مربوط به گروه باج افزار روسی کونتی

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا برای کسب اطلاعات مربوط به گروه باج افزار روسی کونتی (Conti)، جوایزی بالغ بر ۱۵ میلیون دلار در نظر گرفته است. این جوایز شامل ۱۰ میلیون دلار برای شناسایی یا مکان‌یابی رهبران کلیدی این گروه است و همچنین ۵ میلیون دلار نیز برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری هر فردی که در اعمال باج افزاری این گروه مشارکت داشته باشد، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: «با ارائه این جایزه، ایالات متحده تعهد خود را برای محافظت از قربانیان احتمالی حملات باج افزاری در سراسر جهان در برابر تبهکاران سایبری را نشان می‌دهد. این جایزه تحت برنامه پاداش جرایم سازمان‌یافته فراملی وزارت امور خارجه آمریکا ارائه می‌شود.»

گفتنی است که پلیس فدرال آمریکا (FBI) تخمین زده که بیش از هزار قربانی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون دلار باج افزار به گروه کونتی پرداخت کرده‌اند.

نهنگ شیبا این و ۱.۲ میلیون توکن ایپ کوین خریداری کر د

ویل استاتس (WhaleStats) گزارش داده است نهنگ اتریومی که در رتبه ۲۵ بزرگ‌ترین آدرس‌های این شبکه قرار دارد، بیش از ۱.۲ میلیون توکن ایپ کوین به ارزش ۱۴.۸ میلیون دلار خریداری کرده است. نام آدرس متعلق به این نهنگ، سابو (Sabo) است و بیش از ۳.۷۳ تریلیون توکن شیبا این و نگهداری می‌کند که ارزشی بالغ بر ۷۴.۴ میلیون دلار دارد. گفتنی است که ۱۷.۶۴ درصد از دارایی این نهنگ را ۲ میم کوین ذکر شده تشکیل می‌دهند.

نخستین معامله املاک با بیت کوین در پرتغال انجام شد

به گزارش آیدیالیستا، یک آپارتمان سه خوابه در براگا پرتغال به قیمت سه بیت کوین، معادل ۱۰۸ هزار دلار به فروش رفت. این نخستین خرید املاک و مستغلات در پرتغال است که تمام هزینه آن بدون اینکه به پول فیات تبدیل شود، با بیت کوین تسویه شده است. گفتنی است که تا ماه گذشته برای خرید املاک و مستغلات با استفاده از ارزهای دیجیتال، خریداران ملزم بودند که در ابتدا دارایی‌های خود را به یورو تبدیل کنند. با این حال، دستور دفاتر اسناد رسمی این کشور از ماه گذشته قوانین روشنی برای فروش املاکی که به‌طور مستقیم با دارایی‌های دیجیتال معامله می‌شوند، وضع کرده است.

۷۴ درصد مردم آرژانتین مایل به خرید ارزهای دیجیتال هستند

نظرسنجی جدید که توسط دو دفتر مشاوره سرمایه‌گذاری اوپینیا و موشنیک در آرژانتین انجام شده، حاکی از آن است که از هر چهار آرژانتینی، تقریباً سه نفر مایل به خرید ارزهای دیجیتال هستند. نتایج منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از قبل در مورد ارزهای دیجیتال اطلاعاتی داشته‌اند. با این حال، تنها ۳۸ درصد از شرکت‌کنندگان در مورد عملیات و عملکرد داخلی دارایی‌های دیجیتال آگاه بوده‌اند.

طبق داده‌های منتشر شده، ۷۴ درصد حاضران در این نظرخواهی اظهار داشته‌اند که مایل هستند ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری یا مقابله با تورم خریداری و استفاده کنند. به‌رغم علاقه گسترده به خرید این دارایی‌ها، ۴۹ درصد از کسانی که به خرید ارزهای دیجیتال ابراز تمایل کرده‌اند، گفته‌اند که نمی‌دانند چگونه این کار را انجام دهند. در این نظرسنجی ۲,۴۰۰ شهروند آرژانتینی از سراسر این کشور مشارکت داشته‌اند.

ارزهای دیجیتال نمی‌توانند به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها کمک چندانی کنند

شرکت خدمات مالی و تجاری مودیز (Moody’s) در گزارش جدید خود گفته است که توانایی روسیه برای استفاده از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی، به دلیل اندازه بازار دارایی دیجیتال تا حد زیادی محدود شده است. نویسندگان گزارش همچنین به افزایش حجم معاملات خرد انجام‌شده توسط روس‌ها اشاره کرده و می‌گویند که به‌رغم ماهیت ناشناس ارزهای دیجیتال، این دارایی‌ها برای فرار از تحریم‌ها و جریمه‌های بخش مالی چندان مفید نیستند.

نویسندگان مودیز نوشتند: «با توجه به اندازه محدود و نقد شوندگی پایین بازار روبل به ارزهای دیجیتال، ما بر این باوریم که در حال حاضر بعید است ارزهای دیجیتال راهکارهای مناسب و کارآمدی برای دور زدن تحریم‌ها در اختیار افراد قرار دهند.»

روسیه به‌دنبال افزایش هزینه برق ماینرهای خانگی است

سرویس دولتی ضد انحصار روسیه طرحی را برای افزایش هزینه برق پرداختی ماینرهای خانگی ارائه کرده است. این سازمان تأکید کرده است که افزایش هزینه برق ماینرها مشکل بالا بودن مصرف در مناطق مسکونی را حل می‌کند. انتظار می‌رود معرفی تعرفه‌های متفاوت علاقه به استخراج ارزهای دیجیتال را در این کشور کاهش دهد. این طرح در حالی ارائه می‌شود که قانون‌گذاران روسیه در حال بازبینی پیش‌نویس قانون استخراج ارزهای دیجیتال هستند.

کد خبر 573522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.