ثبت روز اصفهان در تقویم رسمی کشور/ انتظارات از رئیس‌جمهور به استانداری ارسال می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه روز اصفهان باید در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ثبت شود، گفت: اگر اصفهان یک روز تثبیت شده در تقویم نظام جمهوری اسلامی داشته باشد، شرکت در این نوع مراسم‌ برای تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها تکلیف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی صبح امروز _یکشنبه، هجدهم اردیبهشت‌ماه_ در چهل‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تشکر از تمام افرادی که در برگزاری رویداد بزرگداشت هفته اصفهان تلاش کردند، اظهار کرد: از شورای دوم پیشنهاد نکوداشت اصفهان در روز سوم اردیبهشت مقارن با ولادت شیخ بهایی ارائه شد و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در طول ۱۸ سال گذشته از سوم تا نهم اردیبهشت هفته فرهنگی اصفهان تعیین شد، بنابراین این هفته و این روز به عنوان رویدادی که در سطح شهر اقدامات خوبی در ادوار مختلف انجام می‌شد، گرامی داشته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این موضوع با علم به این است که برخی معتقد هستند، اول آذر به عنوان روز اصفهان باید تجلیل شود حتی در دوره گذشته تقریباً هفته اصفهان به هفته اول آذر منتقل شد.

وی با بیان اینکه خارج از تعصبات شهری و زادگاهی اصفهان شهری است که در طول تاریخ، قبل و بعد از اسلام جایگاه ویژه‌ای در شکل‌گیری فرهنگ و تمدن ایران اسلامی داشته است، خاطرنشان کرد: این اختلاف نظر اذهان را به این سمت سوق می‌دهد که اگر واقعاً جایگاه اصفهان می‌طلبد که پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی باشد، در سطح ملی نیاز است که یک روز تثبیت شده در تقویم نظام جمهوری اسلامی داشته باشد و شرکت در این نوع مراسم برای تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها تکلیف شود، به نظر می‌آید این رویداد، درون مدیریت شهری است و دستگاه‌های دیگر کمتر درگیر می‌شوند.

نورصالحی اظهار کرد: امیدوارم در این دوره توسط شهردار و مدیریت شهری تلاش شود تا این روز به عنوان یک روز ملی قلمداد شود، همان طور که برخی استان‌ها و شهرهای دیگر نیز در همین جهت قدم برداشته‌اند و این گونه بهتر عمل خواهد شد، حتی اگر روز اصفهان به جای یک هفته در یک روز خلاصه شود و همان یک روز در سطح ملی مورد اهتمام واقع شود.

وی افزود: به عنوان مثال ۱۵ اردیبهشت‌ماه به عنوان روز شیراز در سطح ملی مطرح است و با برنامه‌هایی در صدا و سیما نیز انعکاس می‌یابد، این نشان می‌دهد اگر یک روز را در تقویم ملی جمهوری اسلامی تثبیت کنیم، امیدوارم موقعیت خوبی خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: البته دوستان تذکر دادند که ۲۵ آبان به عنوان روز حماسه و ایثار اصفهان تثبیت شده است که در آن روز نیز برنامه‌های خاصی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تلاش همکاران برگزارکننده رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان اضافه کرد: امیدوارم این رویداد و تلاش‌ها سال‌های آینده غنای بیشتری یابد.

نورصالحی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به اصفهان، گفت: ظاهراً طی روزها یا هفته‌های آتی این سفر انجام می‌شود.، با توجه به مشکلات انتظار می‌رود که این سفر زودتر انجام شود، اما به هر حال بر اساس ترتیب مورد نظر دولت، طی روزها یا هفته‌های آینده این سفر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در یک نظام برنامه‌ای که شامل برنامه پنج ساله، برنامه یک ساله بودجه و مصوبات مجلس است، سفرهای مسئولان کشوری باید شکل نظارت بر حسن انجام مقررات و ضوابط داشته باشد، اما در عمل آنچه در کشور اتفاق افتاده انتظارات از این سفرها است و با مصوبات دولت به این انتظارات دامن زده می‌شود.

تصمیمات خلق‌الساعه بر زندگی مردم تأثیرات سو دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: علاوه بر مصوبات کلی کشور، مسائلی اضافه بر مصوبات و قوانین جاری برای آن شهر و استان تصویب می‌شود که در اصفهان نیز چنین انتظاراتی وجود داشته و دارد.

وی ادامه داد: به عنوان شورای اسلامی شهر خیلی درگیر نبودیم و از مجموعه شورا نظری مبنی بر اینکه اگر رئیس جمهور به اصفهان سفر کرد چه مسائلی می‌تواند در اولویت انتظارات و درخواست‌های مردم اصفهان باشد خواسته نشد، بنابراین طبیعی بوده است که به عنوان نمایندگان مردم مرکز استان این انتظار را داشته باشیم.

نورصالحی خاطرنشان کرد: قرار شد اعضای شورای اسلامی شهر فهرستی از مشکلات و انتظاراتی را تهیه کنند، مسائلی که بیشتر بحث بودجه و اعتباری ندارد و برخلاف رویه بودجه کشور نیست، بلکه باید برخی مصوبات برای شهر و استان گرفته شود که بتواند مشکلات را رفع کند.

وی افزود: امروز در قالب جلسه فوق‌العاده تلفیق مجموعه پیشنهادات شورای اسلامی شهر را جمع‌بندی خواهیم کرد و برای استاندار و دیگر مسئولان ارسال می‌کنیم، امیدواریم تلاش‌های دولت و شخص رئیس جمهور برای کل کشور از جمله مردم و شهرمان توأم با خیر و برکت و نویدبخش باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شاهد برخی تصمیمات روزمره و خلق‌الساعه هستیم که تأثیر شگرفی بر اقتصاد و زندگی مردم می‌گذارد، از مجموعه دولت انتظار می‌رود مسائلی که قرار است در طول یک سال در سطح کشور مطرح شود مانند مباحث مربوط به آرد و نان و ماکارونی کاملاً حساب شده و با برنامه‌ریزی قبلی باشد که مشکلاتی برای زندگی مردم ایجاد نکند.

وی با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، اظهار کرد: به افرادی که در این حوزه فعالیت دارند تبریک عرض می‌کنیم و آرزوی موفقیت برای آنها داریم.

کد خبر 573501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.