آتش‌سوزی شبانه در خوابگاه دانشجویی دانشگاه امیرکبیر

مقدار زیادی ضایعات در قسمت حیاط پشتی خوابگاه دانشجویی مردان واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان به‌آفرین، جمع و طعمه حریق شد.

به گزارش ایمنا، ساعت ۲۳:۳۱ شب گذشته _یکشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه_ حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان تجمعی در خیابان کریم‌خان، خیابان به‌آفرین به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد و بلافاصله آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات کامل به محل حادثه اعزام شدند. نخستین گروه از آتش‌نشانان در مدت زمان دو دقیقه به محل حادثه رسیدند.

محل حادثه یک ساختمان ۱۰ طبقه بود که از آن به عنوان خوابگاه دانشجویی مردان استفاده می‌شد و به گفته مسئولان خوابگاه حدود ۴۰۰ نفر در این خوابگاه حضور داشتند. در قسمت حیاط پشتی این خوابگاه (حیاط خلوت) به وسعت حدود ۱۴ تا ۱۵ متر مقدار زیادی ضایعات جمع و دچار آتش‌سوزی شده بود.

دود حاصل از آتش‌سوزی از طریق راهروها به داخل طبقات و حتی سقف‌های کاذب سرایت کرده بود. پیش از رسیدن آتش‌نشانان تعدادی از افراد از ساختمان خارج شده و به خیابان آمده بودند، تعدادی به سطح پشت‌بام رفته و تعدادی نیز داخل طبقات حضور داشتند.

آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش به داخل ساختمان نفوذ کرده و موفق شدند افرادی را که در سطح پشت‌بام و افرادی را که داخل طبقات حضور داشتند، نجات دهند.

«سیدجلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، درخصوص این حادثه اظهار کرد: درمجموع حدود ۱۵۰ نفر با کمک آتش‌نشانان از محل حادثه خارج شدند و این حادثه خوشبختانه مصدومیت حاد یا تلفات جانی نداشت اما ۱۱ نفر دچار دودگرفتگی شدند

وی افزود: بنا بر اعلام فرمانده حاضر در محل، ۱۰ نفر از افراد مشکل خاصی نداشتند، به صورت سرپایی مداوا شدند و یک نفر برای اعزام به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس شد.

این عملیات ساعت ۰۱:۱۵ بامداد پایان یافت و محل حادثه تحویل مسئولان مربوطه شد.

منبع: تسنیم

کد خبر 573491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.