افزایش ۱۵ درصدی تلفات جاده‌ای در استان

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری ترددهای محورهای استان حدود ۱۵ درصد افزایش یافت، گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰۰ نفر در راه‌های استان به دلیل تصادفات رانندگی جان خود را ازدست داده‌اند که نسبت به سال قبل، حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

محمدعلی صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در سال جاری ترددهای محورهای استان در حدود ۱۵ درصد افزایش یافت، اظهار کرد: قسمتی از این افزایش به دلیل رفع محدودیت‌های تردد به واسطه کرونا است. همچنین به واسطه افزایش مالکیت خودرو شاهد افزایش میزان ترددها هستیم، به‌طوری‌که سالانه به حجم تردد محورهای استان افزوده می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰۰ نفر در راه‌های استان به دلیل تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند؛ این میزان نسبت به سال قبل، حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است. در ۹۰ درصد این تصادفات عامل انسانی سبب تصادف بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: در استان اصفهان، جاده‌ای که در آن ایرادات متعدد وجود داشته و به واسطه آن جاده پرخطر باشد، وجود ندارد اما مطابق آمار تصادفات، برخی از محورها به دلیل اینکه پرتردد هستند، دارای تصادفات بیشتری نیز هستند. از جمله این محورها می‌توان به آزادراه اصفهان-نطنز-کاشان (معروف به آزادراه سان آرا)، آزادراه کاشان-قم (معروف به آزادراه امیرکبیر)، محور معلم (حد فاصل اصفهان تا سه راه علویجه)، محور اصفهان-نائین، محور فرودگاه، محور نجف آباد-تیران-داران و محور اصفهان-شهرضا اشاره کرد.

صلواتی اضافه کرد: البته به واسطه رشد صنعت و کشاورزی در استان، شهرها توسعه یافته و مرزهای بیرونی خود را گسترش داده‌اند و این سبب شده است که راه‌های دسترسی متعددی به جاده‌های استان ایجاد شود. گاهی این راه‌های دسترسی دارای مجوز نبوده که در این مورد معاونت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان، نسبت به قطع آنها اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: ایجاد راه دسترسی حتی با مجوز به نوعی از درجه راه می‌کاهد؛ مثلاً بزرگراه را تبدیل به راه اصلی می‌کند؛ یعنی سرعت مجاز در راه کاهش می‌یابد که متأسفانه رانندگان این موضوع کاهش سرعت را رعایت نمی‌کنند و خود این باعث ایجاد تصادفات است. از جمله این راه‌ها می‌توان به محور آزادگان اصفهان و محور اصفهان بهارستان اشاره کرد.

کد خبر 573482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.