علاوه‌بر جنگ و تحریم، احتکار خانگی علت کمبود روغن است

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: مشکلی که در ایران علاوه بر خشکسالی، درگیری اوکراین و روسیه و تحریم، موجب کمبود روغن شده الگوی مصرف مردم است که به دلیل اطمینان نداشتن، خریدهای زیاد و احتکار خانگی انجام می‌دهند.

امید شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مسائلی چون خشکسالی، جنگ اوکراین و روسیه که تأمین کننده ۶۰ درصد روغن دنیا بودند، به علاوه تحریم‌ها به ایجاد کمبود در بازار روغن انجامید.

وی افزود: در کل واردات این ماده خام بنا به برخی از دلایل اشاره شده برای همه کشورها با محدودیت همراه شده و حتی کشورهای اروپایی مانند آلمان در شرایط سخت‌تری برای تأمین روغن به سر می‌برند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مشکلی که در ایران این وضعیت را دشوارتر کرده الگوی مصرف مردم است که به دلیل اطمینان نداشتن خریدهای زیاد و احتکار خانگی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: با توجه به کارخانه تولید روغن که در این استان با ظرفیت بالایی در حال فعالیت است، از لحاظ تأمین روغن در استان مشکلی وجود ندارد.

شریفی گفت: به دلیل الگوی مصرف شکل گرفته برای مردم، به هر میزان روغن در فروشگاه‌ها تزریق شود، همه موجودی به سرعت توسط مردم خریداری خواهد شد که نشان دهنده ترس آنها از کمبود روغن است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: با وجود تأمین روغن مورد نیاز استان، به زودی گشایش‌های کلی و تأمین روغن از بنادر هم تحقق خواهد یافت بنابراین لازم نیست که مردم هیچ نگرانی از کمبود این ماده غذایی داشته باشند و به اندازه مصرف خرید کنند.

کد خبر 573458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.