از کسب مدال نقره رضایت دارم/ برای بیمه ورزشکاران چاره‌اندیشی کنید!

«اگر بخواهم درخصوص مسابقات پومسه بگویم، باید به این موضوع اشاره کنم که رقابت‌های پرفشاری را تجربه کردیم. مسابقات جهانی پومسه، هرساله به صورت تک‌حذفی برگزار می‌شود و این موضوع، موجب می‌شود که دورهای زیادی از سوی بازیکنان تجربه شود و تا مرحله فینال، فشار حداکثری احساس خواهد شد.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مرجان سلحشوری» نماینده پومسه زنان ایران در مسابقات قهرمانی جهان در کره‌جنوبی، صاحب نشان نقره جهان شد. سلحشوری در بخش انفرادی رده زیر ۳۰ سال در گویانگ کره‌جنوبی به میدان رفت و با پیروزی در همه مسابقات خود به استثنای دیدار نهایی، نایب قهرمان شد. او برای کسب طلا در فینال برابر یک دانمارکی به نام «ایوا ساندرسن» قرار گرفت؛ اما برابر او تن به شکست داد و از مدال طلا دور ماند. با این حال، کسب نقره در جدولی ۴۸ نفره برای تکواندوی ایران و سلحشوری باارزش است. نماینده پومسه زنان ایران برای رسیدن به فینال، در گام نخست با قرعه استراحت روبه‌رو بود، اما در ادامه برابر «ماتشیچ» از کرواسی به برتری رسید؛ سپس در مسابقه‌ای حساس از سد «هونگ» از ویتنام عبور کرد. پیروزی برابر حریف مکزیکی که قهرمان دوره گذشته مسابقات جهانی بود، سلحشوری را به نیمه نهایی برد. نماینده پومسه بانوان در این مرحله «کارین ریل» از آمریکا را شکست داد. این در حالی است که مرجان سلحشوری در بازی‌های آسیایی جاکارتا در سال ۲۰۱۸ با کسب مدال نقره، تک‌مدال پومسه ایران را در بخش زنان کسب کرده بود.

خبرنگار ایمنا، گفت‌وگویی را با «مرجان سلحشوری» داشته است که در ادامه می‌خوانید:

از مسابقاتی که گذشت برایمان بگویید. انتظار کسب مدال نقره در این رقابت‌ها را داشتید؟

قطعاً در این مسابقات به کسب طلا فکر می‌کردم؛ تمام تمرکز خود را روی قهرمانی گذاشته بودم و اصلاً نمی‌خواستم رتبه‌ای به جز اولی به دست بیاورم. تمام تلاش خودم را در همین جهت به کار بستم، اما اگر بخواهم درخصوص این مسابقات بگویم باید به این موضوع اشاره کنم که رقابت‌های پرفشاری را تجربه کردیم. مسابقات جهانی پومسه، هرساله به صورت تک حذفی برگزار می‌شود و بازیکنان انفرادی از دور اول شرایط تک حذفی را تجربه می‌کنند. این موضوع، موجب می‌شود که دورهای زیادی از سوی بازیکنان تجربه شود و تا مرحله فینال فشار حداکثری احساس می‌شود. البته باید بگویم در رده سنی که بنده شرکت کردم، رقابت‌های انفرادی تک حذفی است؛ به همین خاطر شرایط متفاوتی را خواهیم داشت.

شکست برابر نماینده دانمارک شما را از کسب طلا دور نگه داشت. درخصوص مسابقه فینال صحبت کنید

فرم فینال من دو فرم سخت و تعادلی بود که تمرکز زیادی لازم داشت و آمادگی بدنی زیادی را می‌طلبید. با توجه به شرایطی که داشتم، برای کسب مدال نقره رضایت دارم و خدا را شاکرم. قبل‌تر رقیبان آسیایی در مسابقات جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند؛ اما درحال‌حاضر دیگر کشورها نیز صاحب عنوان می‌شوند و کاملاً مشخص است که برای کسب مدال تلاش زیادی دارند.

برای کسب مدال نقره رضایت دارم/دولت و وزارت ورزش برای بیمه ورزشکاران باید چاره ای بیاندیشد!

بازی‌های آسیایی هانگژو چین درحالی‌که قرار بود سال جاری برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس جدیدی در این شهر به تعویق افتاد. فکر می‌کنید می‌توانید در این مسابقات حضور داشته باشید؟

انتخابی این مسابقات هنوز برگزار نشده است و باید برای انتخاب در مسابقات داخلی تلاش ویژه‌ای داشتم باشم تا در بین افراد منتخب قرار بگیرم. امیدوارم اگر انتخاب شدم و در این مسابقات که زمان دقیق آن مشخص نیست حضور پیدا کردم، نماینده خوبی برای کشورم باشم.

دو تصویر از شما در شبکه‌های اجتماعی بازخورد زیادی داشت. اولی در کنار استاد کانگ در مسابقات جهانی و دیگری سخنرانی در دیدار ورزشکاران با رئیس‌جمهور و وزیر ورزش و جوانان؛ درخصوص این دو تصویر برایمان بگویید

ابتدا از عکس با استاد «کانگ» بگویم. ایشان ۳۰ سال مربی ایران بوده‌اند و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ تجربه کار با او را دارم. در این مسابقات نیز سرپرست تیم کشورمان بودند که بهترین سرپرست رقابت‌ها لقب گرفتند. درخصوص عکس بعدی نیز سعی کردم به عنوان نماینده ورزشکاران درمورد مسائل کلی ورزشکاران صحبت کنم و دغدغه‌های آنان را بگویم. حتی درخصوص اعتبارهای مالی پایین فدراسیون‌ها و معضلاتی همچون محدودیت در اعزام نفرات صحبت‌هایی را مطرح کردم. اما موضوع مهم‌تر بیمه ورزشکاران، مربیان و داوران بود که هیچ تمهیداتی در گذشته برای این افراد زحمت‌کش در نظر گرفته نمی‌شود. درواقع همه زندگیمان را برای ورزش می‌گذاریم و به نوعی شغل ما به حساب می‌آید و در اصل همه آن نیز مطمئناً برای افتخارآفرینی کشورمان است.

برای کسب مدال نقره رضایت دارم/دولت و وزارت ورزش برای بیمه ورزشکاران باید چاره ای بیاندیشد!

وضعیت رشته خود را در اصفهان چطور می‌بینید؛ به خصوص آنکه این روزها اداره کل ورزش و جوانان دچار تغییر و تحولات مدیریتی شده است

باید از همین تریبون از «الله‌آبادی» ریاست هیئت تکواندوی استان اصفهان تشکر کنم. از زمان حضور ایشان تغییرات خوبی را شاهد بودیم و به نوعی او پشتیبان و به فکر جامعه تکواندوی اصفهان هستند. درخصوص تغییرات مدیریتی نیز باید تنها به این نکته اشاره کنم که امیدوارم در دوره مدیریت «محمدی» اتفاقات خوبی در ورزش استان رخ دهد و ایشان نیز حامی ورزشکاران باشند.

کد خبر 573445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.