شرکت‌های دانش بنیان در زمینه صادرات جهشی گام برداشتند

استاندار اصفهان با بیان اینکه در دوران تحریم شرکت‌های دانش بنیان در روند افزایش صادرات به صورت جهشی گام برداشتند، گفت: اگر تنوع محصولات و ورود به فناوری‌های نوین به صورت ویژه در کشور دنبال شود اقتصاد مقاومتی رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا مرتضوی امروز _شنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اداری استان اصفهان با دستورکار توسعه اقتصاد دانش بنیان وبرنامه ریزی برای تحقق شعار سال که در سالن جلسات شهرک علمی و تحقیقاتی برگزار شد، اظهار کرد: فارغ از اینکه مقام معظم رهبری مساله دانش بنیان را به عنوان شعار سال تعیین کردند، استان اصفهان در راهبردهای توسعه اقتصادی دو محور اقتصاد دانش بنیان و گردشگری را راهبردهای اساسی خود می‌شناسد.

وی ادامه داد: اخیراً در جلسه‌ای اعلام کردم اگر بخواهیم یک مصداق از شهر و استان که آماده تحقق شعار سال است نام ببریم آن استان اصفهان است که زیرساخت‌ها، منابع انسانی و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه فناوری دارد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه مساله دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی همچنین اولویت سال است، قرار شده که مسئولان بر روی این موضوع تمرکز کنند و با هدف افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان، افزایش تنوع محصولات دانش بنیان، رشد شرکت‌ها، زمینه فراهم کردن برای افزایش تعدادشرکت‌ها، کاهش وابستگی‌های کشور در حوزه فناوری‌های نوین و فراهم کردن پیوست فناوری و دنبال کردن ارتقا تکنولوژی‌های موجود در استان از حیث صنعتی برنامه‌های ستاد دانش بنیان را به پیش ببرند.

وی با اشاره به صادرات شرکت‌های دانش بنیان گفت: در دوران تحریم شرکت‌های دانش بنیان در روند افزایش صادرات به صورت جهشی گام برداشتند؛ اگر تنوع محصولات و ورود به فناوری‌های نوین به صورت ویژه در کشور دنبال شود اقتصاد مقاومتی رقم خواهد خورد و دیگر نمی‌توانند ما را تحریم کنند.

مرتضوی یادآور شد: جایی ما را تحریم می‌کنند که وابستگی ما برای آن‌ها آشکار است، جایی ما را تحریم می‌کنند که به ما نیاز داشته باشند از این رو با حضور موثر و کارآمد در حوزه دانش بنیان می‌توانیم معادلات آن‌ها را بهم بزنیم.

کد خبر 573413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.