شیخ بهایی دانشمند جامع  علوم و اندیشه‌ها بود

یک استاد دانشگاه گفت: با نگاهی به تأثیرگذاری شخصیت‌ها در تاریخ ایران درمی‌یابیم که شیخ بهایی یک دانشمند جامع و کامل در علوم و اندیشه‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین ریاحی در ویژه برنامه «یادها و نام‌ها» با محوریت بررسی زندگی و آثار شیخ بهایی که به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان توسط امور فرهنگی منطقه یک شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: وقتی به تأثیرگذاری شخصیت‌ها در تاریخ ایران نگاه می‌کنیم پی‌می‌بریم که شیخ بهایی یک دانشمند جامع و کامل در علوم و اندیشه‌ها است و جامعیت این شخصیت فوق‌العاده بوده است.

وی افزود: شیخ بهایی در علم ریاضیات سرآمد بود به‌طوری که آخرین اثر قابل توجه در اندیشه‌های ریاضی از رساله خلاصه الحساب شیخ بهایی است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در زمینه ستاره شناسی کتاب ارزشمند تشریح الافلاک شیخ بهایی می‌درخشد، ایشان همچنین در موضوعاتی مثل ادبیات فارسی بسیار توانا بود و توانست در عصر صفوی در بحث ادبیات پیشتاز باشد.

وی ادامه داد: در کشکول شیخ بهایی به مسائل و نکات فوق العاده‌ای توجه شده است که در آثار دیگران کمتر به آن توجه شده بود و این به دلیل توانایی‌ها و استعداد بزرگ شیخ بهایی است.

به گزارش ایمنا، در ویژه برنامه «یادها و نام‌ها» دو قطعه موسیقی از اشعار شیخ بهایی اجرا شد؛ همچنین سخنرانی «پیمان اسحاقیان» کارشناس تاریخ با موضوع نقش شیخ بهایی در فرهنگ رضوی به‌صورت کلیپ به نمایش درآمد.

کد خبر 573409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.