حمایت از شرکت‌های دانش بنیان موثرترین مولفه تحقق اقتصاد مقاومتی

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی گفت: موثرترین مولفه‌ای که اقتصاد مقاومتی را در اقدام عملی محقق می‌کند شرکت‌های دانش بنیان بوده که نیاز به حمایت‌های کیفی و کمی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهام آزاد امروز شنبه _هفدهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اداری استان اصفهان با دستور کار توسعه اقتصاد دانش بنیان و برنامه ریزی برای تحقق شعار سال که در سالن جلسات شهرک علمی و تحقیقاتی برگزار شد، اظهار کرد: با ایجاد تحولات نو، تشکیل دولت جدید و همکاری مجلس یازدهم شرکت‌ها تولیدی دانش بنیان مورد توجه ویژه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: براساس فرموده رهبر معظم انقلاب شعار سال تحت عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامگذاری شد؛ از این رو در مجلس شورای اسلامی گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده که از جمله آن‌ها تشکیل فراکسیون دانش بنیان و تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان را می‌توان نام برد تا در ادامه در این راستا ریل گذاری مناسبی را شاهد باشیم.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه و تدابیر ارزشمند رهبری و نقشه راه ما در راستای اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: موثرترین مولفه‌ای که اقتصاد مقاومتی را در کار عملی محقق می‌کند شرکت‌های دانش بنیان بوده که نیاز به حمایت‌های کیفی و کمی دارند.

وی خاطر نشان کرد: متخصصان و مسئولان دانش بنیان می‌توانند قانون گذاران را رهنمون کنند تا ساختارها را اصلاح، نقاط ضعف را شناسایی و نقاط قوت را معرفی کنند.

آزاد گفت: یکی از مسائل دیگر تمرکز زدایی در شرکت‌های دانش بنیان است؛ باید حمایت ویژه از شرکت‌های دانش بنیان در شهرستان‌ها صورت بگیرد. این موضوع مختص به شهر اصفهان نیست بلکه باید به سمت شرق، غرب، شمال و جنوب استان سوق داده شود.

وی یادآور شد: در شرق اصفهان منطقه خوروبیابانک نوعی خاک مرغوب با عناصر بی نظیر وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان اتفاقات خوبی را رقم زد.

کد خبر 573407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.