تصویب الحاق زمین‌های ابراهیم‌آباد مبارکه

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه گفت: این شورا در شش ماه گذشته ۷۰ جلسه و ۲۲۵ مصوبه عمرانی و فرهنگی داشته که مهم‌ترین آن تصویب الحاق زمین‌های محله ابراهیم‌آباد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد ایرانپور مبارکه امروز _شنبه، هفدهم اردیبهشت‌ماه_ در اولین نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: مباحث عمرانی به ویژه ادامه کمربندی شهر، ادامه بلوار شهید بابایی، پل وحدت، الحاق محله ابراهیم آباد و درچه و بازنگری طرح جامع شهر به عنوان مهم‌ترین مصوبات شورای اسلامی شهر مبارکه در این دوره است.

وی ادامه داد: تعامل با برخی از دستگاه‌ها، تعامل با شوراها و شهرداری شهرهای دیگر و اجرای پروژه‌های مشترک با برخی از صنایع شهرستان از دیگر مصوبات است.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه معیار شورای اسلامی این شهر در انتخاب شهردار برنامه محور بودن است، اضافه کرد: شهرداری‌های شهرستان مبارکه در سال‌های اخیر با محدودیت مالی مواجه بودند، بر همین اساس پرداخت حقوق کارکنان شهرداری مبارکه اولویت این نهاد است، زیرا اگر حق و حقوق آنها به موقع پرداخت شود، انگیزه خدمت‌رسانی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام در این شهر از دوره‌های قبل باقی مانده است، اضافه کرد: تکمیل این طرح‌ها بر اساس نیاز شهروندان و اولویت‌بندی آنها، طرح‌های عمرانی است که گره ترافیکی شهر را باز می‌کند و پس از اتمام این موارد، قطعاً ایده‌های شهری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه این شهر ۴۰۰ هکتار فضای سبز دارد که سرانه هر فرد ۴۶ مترمربع است، افزود: سرانه فضای سبز این شهر بالاتر از حد استاندارد است و با وجود این به دلیل صنعت بزرگ فولاد و تردد کامیون‌ها و ناوگان حمل ونقل نیاز است که توسعه فضای سبز پیشرفت خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در پنج سال گذشته به دلیل خشکسالی برای نگهداری فضای سبز با مشکل مواجه شدیم، درباره استفاده از آب‌های خاکستری برای فضای سبز شهری، گفت: فولاد مبارکه طی یک تفاهمنامه برای مدت سی سال کامل پساب فاضلاب شهری مبارکه را خریداری کرده و شهرداری امکان استفاده از پساب در فضای سبز را ندارد و با اجاره چاه‌های کشاورزی فضای سبز آبیاری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه در خصوص اختصاص عوارض آلایندگی فولاد مبارکه به شهرداری، گفت: هر صنعتی توسط سازمان محیط زیست پایش می‌شود و بر اساس میزان آلایندگی، درصدی را به سازمان امور مالیاتی پرداخت می‌کند و سپس به شهرداری اختصاص می‌یابد.

وی افزود: طی یک مصوبه در استان در پنج سال گذشته بر اساس نزدیکی شهرستان به صنایع فولاد و سرانه جمعیتی سهمی را به شهرداری‌ها اختصاص می‌دهند و سعی می‌شود از این اعتبارات تحت عنوان عوارض آلایندگی در جهت توسعه فضای سبز و کاهش آلایندگی هزینه شود.

کد خبر 573370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.