۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
بانک مرکزی آرژانتین و خدمات رمزنگاری

بانک مرکزی جمهوری آرژانتین (BCRA) اعلام کرد که بانک‌های این کشور را از تسهیل استفاده از دارایی‌های رمزنگاری شده برای مشتریان منع کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیانیه BCRA می‌گوید، بانک‌ها از ارائه خدمات برای هر دارایی دیجیتالی که توسط بانک مرکزی تنظیم نشده است، منع شده‌اند و ازآنجاکه درحال‌حاضر هیچ دارایی دیجیتالی به این ترتیب تنظیم نشده است، این اقدام به‌معنای ممنوعیت عملی است. در بیانیه آمده است: اقدامی که به دستور هیئت مدیره BCRA صادر شد، به دنبال کاهش خطرات مرتبط با معاملات با این دارایی‌ها است که می‌تواند برای کاربران خدمات مالی و برای کل سیستم مالی ایجاد شود.

این اعلامیه تنها چند روز پس از آن منتشر شد که Banco Galicia، بزرگ‌ترین بانک خصوصی آرژانتین از نظر ارزش بازار، گزینه خریدوفروش ارزهای دیجیتال را در پلتفرم خود اضافه کرد. همچنین در این هفته، بانک دیجیتال داخلی Brubank شروع به ارائه خدمات مشابه کرد. یک منبع نزدیک به این موضوع به CoinDesk گفت که از روز جمعه، بانک‌ها دیگر نباید امکان خریدوفروش ارز دیجیتال را به مشتریان ارائه دهند.

در ماه مارس، آرژانتین و صندوق بین‌المللی پول (IMF) هر یک بسته بدهی ۴۵ میلیارد دلاری را تصویب کردند که شامل مقررات منع استفاده از ارزهای دیجیتال بود.

کد خبر 573337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.