اعمال محدودیت بر اسکوتر در آلمان برای افزایش دسترسی شهر

مقامات اشتوتگارت آلمان اعلام کردند با آنچه «استفاده غیرمسئولانه» از اسکوترهای الکترونیکی خوانده می‌شود، مبارزه خواهند کرد. این سرویس اشتراک سواری سه سال است که در پایتخت بادن-وورتمبرگ وجود دارد، با این حال، به نظر می رسد به جذابیت خطرناک جدیدی برای شهروندان جوان و ماجراجو تبدیل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بنا بر اعلام شهرداری، اسکوترهای برقی عمدتاً برای سفرهای کوتاه در داخل شهر، تفریح و رفت‌وآمد مورد استفاده قرار می‌گیرد و اغلب افراد جوان جذب خدمات این وسیله می‌شوند. کلمنس مایر، شهردار ایمنی، نظم و ورزش اشتوتگارت ادعا کرده است که اسکوترها اکنون به نوعی وسیله حمل‌و نقل خطرناک تبدیل شده‌اند.

او توضیح داد که اسکوترهای الکترونیکی اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده نیستند، بلکه می‌توانند برای کاربران و همچنین دیگران در جاده‌ها خطرناک باشند. در واقع، مقامات شهری ادعا می‌کنند که ۸۰ درصد از ۱۴۷ تصادف جاده‌ای که در سال ۲۰۲۱ منجر به صدمات شخصی یا خسارت مالی شده است، مربوط به اسکوترسوارهای غیرمسئول بوده است. به همین دلیل است که شهرداری مجموعه‌ای از اقدامات را برای مبارزه با رفتار غیرمسئولانه وضع کرده است.

این روزها اسکوترهای الکترونیکی در شهرهای بزرگ همه‌جا دیده می‌شود؛ در پیاده‌روها، مناطق عابر پیاده، پارک‌ها، خیابان‌ها و حیاط‌ها. تنها در اشتوتگارت، چهار شرکت وجود دارد که خدمات اشتراک سواری را ارائه می‌کنند و هر شرکت روزانه بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ اسکوتر را مستقر می‌کند که بر اساس آب‌وهوا و روزهای هفته متفاوت است.

اعمال محدودیت بر اسکوتر در آلمان برای افزایش دسترسی شهر

این شدت ترافیک می‌تواند باعث اختلالات زیادی شود، به خصوص با توجه به محدودیت‌های سهل‌گیرانه در پارکینگ و رانندگی اسکوترها. بنابراین شهر تصمیم گرفته است که مجموعه‌ای از اقدامات محدودکننده از مکان‌های پارکینگ مشخص گرفته تا تست مصرف الکل را اجرا کند.

اولین اقدام، شامل معرفی مناطق پارکینگ است که در آن ارائه‌دهندگان اسکوتر دقایق سواری رایگان را برای افرادی که از آنها استفاده می‌کنند، ارائه می‌دهند.

در عین حال، نظارت بر ترافیک این وظیفه را دارد که اگر اسکوترسواران به اشتباه پارک کرده‌اند، مثلاً در وسط پیاده رو، آنها را مطلع کند. چنین اقدامی به این دلیل است که پارک کردن نادرست می‌تواند دسترسی شهر را به ویژه برای افراد دارای معلولیت کاهش دهد. علاوه بر این، مناطق خاصی مانند پیاده‌روها و پارک‌ها برای اسکوترهای الکترونیکی قفل جغرافیایی می‌شود به این ترتیب که هنگام عبور از مناطق تعریف شده ممنوع، اسکوتر به طور اتوماتیک قفل می‌شود.

دومین اقدام کلیدی شامل معرفی تست‌های واکنش هنگام اجاره اسکوتر الکترونیکی است، زیرا بیشتر تصادفات زمانی رخ می‌دهد که سواران الکل مصرف کرده‌اند. بنابراین، برنامه‌های تست‌های واکنشی برای بررسی آمادگی افراد برای رانندگی، در نظر گرفته شده است.

اعمال محدودیت بر اسکوتر در آلمان برای افزایش دسترسی شهر

کد خبر 573324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.