بهارنارنج هویت شیراز است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: طرح پویش بهارنارنج بر اساس سیاست‌گذاری که در حوزه کاشت و احیای درختان اصیل و سازگار با آب و هوای شهر شیراز انجام شده، در دستور کار قرار گرفته است.

افسانه خواست‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح پویش بهارنارنج بر اساس سیاستگذاری‌هایی که در حوزه کاشت و احیای درختان اصیل و سازگار با آب و هوای شهر شیراز انجام شده، در دستور کار قرار گرفته است و این طرح تأثیر زیادی در افزایش سرانه فضای سبز شهری با اولویت مناطق کم‌برخوردار خواهد داشت.

وی افزود: در اجرای این طرح سه حوزه خیابان‌ها و معابر، منازل شهروندان، باغات و پارک‌ها مد نظر قرار گرفتند که در چندین مرحله تا پایان سال انجام خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اجرای بخشی از این طرح به‌صورت تحویل درِ منازل با همکاری شوراهای محلات انجام می‌شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح شهروندان علاوه‌بر کاشت در حفظ و نگهداری نهال‌های نارنج نیز مشارکت می‌کنند و در نهایت سازمان سیما و منظر شهری برای هر نهال شناسنامه‌ای صادر خواهد کرد تا نظارت هوشمند بر فضای سبز تسهیل شود.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی و سیاست‌گذاری‌های انجام شده، پویش بهارنارنج با هدف کاشت ۱۰۰ هزار اصله نارنج تا پایان سال جاری مزین به نام شهدای انقلاب و مدافعان حرم خواهد شد و توسط سازمان سیما و منظر فضای سبز شهری و با همکاری مناطق یازده‌گانه شهرداری و شهروندان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 573312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.