افزایش نقص خودرویی ناشی از آلایندگی در تبریز

مدیرعامل سازمان ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری تبریز گفت: بر اساس آخرین آمارهای موجود از مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی این مجموعه، بیشترین فراوانی نقص خودرویی مربوط به آلایندگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین اسحقی با اشاره به افزایش نقض خودرویی ناشی از آلایندگی در تبریز، اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۲۴۱ هزار و ۸۴۱ دستگاه خودروی سبک به مراکز شش‌گانه معاینه فنی شهرداری تبریز مراجعه کردند، از این تعداد مراجعه تعداد ۲۸ هزار و ۲۸ دستگاه خودرو به دلیل نقص و ایراد در سیستم آلایندگی موفق به اخذ معاینه فنی نشدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته افزایش دو درصدی مراجعه مالکان خودروهای سبک به مراکز معاینه فنی شهرداری تبریز انجام شده شده است، ادامه داد: از این تعداد مراجعه ۳۰ درصد به علت انواع نقص فنی موفق به اخذ گواهی معاینه فنی در مراجعه اول نشدند.

مدیرعامل سازمان ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری تبریز تصریح کرد: تعداد ۱۹۸ هزار و ۷۶۸ دستگاه خودرو نیز در مراجعه اول موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شدند.

وی اضافه کرد: نقص در سیستم تست ترمز با فراوانی ۱۷ هزار و ۳۶۴، کمک فنر با ۱۶ هزار و ۸۴۴ مورد، انحراف در سامانه‌محور با ۳۵۴۰ مورد و ایراد در وضعیت ظاهری با ۱۶ هزار و ۸۴۴ مورد از بیشترین نقایص خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی بوده است که نقایص فوق توسط مراکز معاینه فنی شناسایی و جهت دریافت معاینه فنی توسط راکبان آن رفع ایراد شده است.

کد خبر 573302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.