ثبت سفرها در سامانه هوشمند خودرویی مشهد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: سال گذشته ثبت سفرها در سامانه هوشمند خودرویی انجام شده است که هدف از ایجاد این سامانه، مدیریت لجستیک و ترابری همکاران بود زیرا شهرداری مشهد به دلیل تنوع خدمات و پراکندگی ساختمان‌ها، نیازمند ترابری هوشمند به جهت استفاده بهینه از ناوگان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بدیع‌فرخد با اشاره به ثبت سفرها در سامانه هوشمند خودرویی مشهد، اظهار کرد: تاکنون یک میلیون کیلومتر پیمایش در سامانه هوشمند خودرویی مدیریت شده و تعداد سفرها از ۲۰۴ سفر در سال ۹۸ به ۳۵۰ هزار سفر در سال ۹۹ رسید و این تعداد در سال ۱۴۰۰ با رشد یک و نیم برابری ۶۰۰ هزار سفر انجام شده است، این سفارش مدیریت پشتیبانی شهرداری مشهد تحلیل، طراحی، تولید و استقرار یافته است و سفارش کار آن نیز در سال ۹۸ به سازمان فاوا داده شده است.

وی ادامه داد: هدف از ایجاد سامانه، مدیریت لجستیک و ترابری همکاران بود، زیرا شهرداری مشهد به دلیل تنوع خدمات و پراکندگی ساختمان‌ها، نیازمند ترابری هوشمند به جهت استفاده بهینه از ناوگان است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: سازمان فاوا در سال ۱۳۹۸ نسبت به تهیه محصول اقدام و به صورت پایلوت ۳۰ نفر از همکاران تحت پوشش قرار گرفتند و در سال ۱۳۹۹ با توجه به بازخورد خوبی که دریافت کردیم، ۱۹۰۰ نفر از همکاران و در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵۰۰ نفر از همکاران تحت پوشش سامانه هوشمند خودرو قرار گرفته‌اند و زمان انتظار همکاران حدود هشت دقیقه است.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل مصوبه شورا علاوه بر معاونت‌های ستادی و مناطق سیزده‌گانه به تدریج سازمان‌های دیگر به عنوان بهره‌بردار سامانه در حال اضافه شدن هستند، گفت: در حال حاضر سازمان فردوس‌ها، سازمان ترافیک، فاوا، سازمان فرهنگی و اجتماعی و سازمان اقتصادی شهرداری مشهد از این محصول استفاده می‌کنند و برنامه توسعه به سایر سازمان‌ها نیز وجود دارد.

بدیع‌فرخد خاطرنشان کرد: سال ۹۸ با ۶۰ راننده کار را شروع کردیم، این رقم در سال ۹۹ به ۶۸۰ راننده و در سال گذشته به ۹۱۲ راننده رسید و اپلیکیشن در سه قسمت طراحی شده است.

وی گفت: از مزیت‌های بزرگ سامانه هوشمند خودرویی این است که می‌توان از داده‌های موجود در بحث مدیریت ناوگان، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری استفاده کرد. در حال حاضر نسخه تحت وب نیز برای همکاران پیش‌بینی شده است تا در صورت استفاده نکردن از نسخه موبایلی بتوانند از این سامانه استفاده کنند.

کد خبر 573291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.