برای گرفتن حق شهروندان مرزی نمی‌شناسیم

شهردار ساوه گفت: برای گرفتن حق شهروندان شهرستان ساوه از اعتبارات ملی و دولتی، مرزی نمی‌شناسیم و تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات این شهر به کار می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «امیررضا یوسفیان» در جلسه بررسی راهکارهای تحقق بودجه یک هزار و پنجاه میلیارد تومانی شهرداری، اظهار کرد: بودجه امسال شهرداری ساوه نسبت به گذشته ۱۱۷ درصد افزایش داشته است و با تلاش مضاعف باید در راستای تحقق بودجه در سال جاری تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری از این بودجه ۲۲ درصد و هزینه‌های عمرانی ۷۸ درصد پیش‌بینی شده است، افزود: شناسایی راهکارها جهت افزایش درآمد و منابع جدید مالی در حال بررسی است و شهرداری باید با اقتدار از حقوق خود دفاع کند.

شهردار ساوه خاطرنشان کرد: برخی گمان می‌کنند این میزان بودجه، هم‌اینک موجود است و انتظار کمک‌های مالی از شهرداری دارند؛ در حالی که این درآمد صرفاً برای اداره شهر است که با تلاش و تدبیر مدیران، نیروهای شهرداری و حمایت شورای اسلامی شهر باید تا پایان سال محقق شود.

یوسفیان اضافه کرد: به منظور تحقق بودجه سال جاری، شهرداری باید ماهانه حدود ۸۳ میلیارد تومان درآمد کسب کند؛ امیدواریم تمام تلاش شورا و شهرداری معطوف به تحقق بودجه تا پایان سال باشد.

وی با بیان اینکه برای تحقق بودجه شهرداری، جذب اعتبارات دولتی از برنامه‌های مهم ما بوده است، تصریح کرد: در نخستین دیدار خود با رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، آذرماه سال گذشته، موضوعات مهمی از جمله لزوم نوسازی ماشین‌آلات مستهلک شهرداری، تخصیص اعتبارات بلاعوض و کم‌بهره برای اجرای پروژه‌های درآمدزا و اختصاص قیر رایگان به ساوه به دلیل شرایط ویژه این شهر مطرح شد.

ساوه ۲۰ کیلومتر معبر خاکی دارد

شهردار ساوه ادامه داد: معابر خاکی مناطق حاشیه‌نشین نیازمند آسفالت است؛ درحالی‌که قیمت بالای خرید قیر، فشار زیادی را بر بودجه شهرداری تحمیل می‌کند؛ بنابراین به شدت پیگیر جذب اعتبارات ملی و دولتی از ستاد بازآفرینی شهری و وزارت کشور برای دریافت قیر رایگان هستیم.

یوسفیان تاکید کرد: ساوه درحال‌حاضر دارای ۲۰ کیلومتر معبر خاکی با عرض بیشتر از چهار متر است که ۷۰۰ هکتار از معابر آن در محدوده خدمات شهری، نیازمند روکش آسفالت است.

وی با بیان اینکه دستورات لازم برای تهیه قیر از وزارت کشور گرفته شده است، افزود: با توجه به لزوم راه‌اندازی ایستگاه شماره پنج آتش‌نشانی، یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی با همکاری وزارت کشور دریافت کردیم و برای سایر ماشین‌آلات نیز قول‌های مساعدی گرفته شده است.

شهردار ساوه، دریافت موافقت وزارت کشور برای تخصیص اعتبارات بدون عوض و تسهیلات چهار درصد برای اجرای پروژه‌های مشارکتی سرمایه‌گذاری با شهرداری را از دیگر اقدامات اخیر خود عنوان و اظهار کرد: امیدواریم با تحقق بودجه سال ۱۴۰۱ و اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده، ساوه به شهری توسعه‌یافته برای زندگی بهتر شهروندان متدین خوب و ولایت‌مدار این شهر تبدیل شود.

کد خبر 573290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.