برگزیدگان «پوپک» ۱۷ اردیبهشت‌ماه معرفی می‌شوند

مسئول خانه کودک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برگزیدگان مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان (پوپک) هفدهم اردیبهشت‌ماه و طی مراسمی در کتابخانه مرکزی معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا کاظمی با اشاره به معرفی برگزیدگان مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان (پوپک)، اظهار کرد: این مسابقه بین‌المللی از بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز به‌کار کرده بود، روز شنبه هفدهم اردیبهشت ماه و همزمان با پنجمین روز از هفته فرهنگی اصفهان با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰۰ اثر از سراسر ایران و سایر کشورهای جهان به دبیرخانه این مسابقه ارسال شده است، ادامه داد: مراسم اختتامیه مسابقه بین‌المللی پوپک از ساعت ۱۸ تا ۲۰ روز هفدهم اردیبهشت‌ماه و با سخنرانی شهردار اصفهان به‌عنوان رئیس مسابقه و معاون فرهنگی شهردار به‌عنوان دبیر مسابقه در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار خواهد شد.

مسئول خانه کودک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی این مراسم به‌صورت زنده از فضای مجازی پخش می‌شود و نتایج آن نیز همزمان در صفحه رسمی مسابقه و صفحه خانه کودک در اینستاگرام منتشر خواهد شد.

کاظمی با تاکید بر اینکه پس از داوری اولیه تعداد ۵۰۰ اثر به مرحله دوم داوری راه یافت، گفت: برگزیدگان مسابقه در چهار رده سنی انتخاب شده‌اند و در هر رده سه اثر به‌عنوان آثار برگزیده و بین پنج تا شش اثر نیز به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: عطیه مرکزی، اکبر نیکان‌پور و امین مویدی که تمام آنها در حوزه نقاشی کودک تخصص دارند و سال‌ها در این زمینه کار کرده‌اند و جزو اساتید و مدرسان دانشگاه در رشته نقاشی و تصویرسازی کودک هستند، داوری مرحله دوم را بر عهده داشته‌اند.

مسئول خانه کودک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: آثار تمام کودکان ارزشمند و واجد تقدیر است اما به رسم تمام رویدادهای ملی و بین‌المللی به تعدادی از شرکت‌کنندگان که تلاش بیشتری داشته‌اند جوایزی اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از میان آثار ارسالی به مسابقه ۱۰۰ اثر برای نمایش در نمایشگاه فیزیکی و ۳۰۰ اثر نیز برای نمایش در نمایشگاه مجازی انتخاب شده است که در آینده برگزار می‌شود.

کاظمی اظهار کرد: مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان با عنوان پوپک ویژه رده سنی چهار تا ۱۸ سال و با موضوع «شهر من؛ شهر زندگی» و با تکنیک آزاد برگزار شد.

کد خبر 573279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.