اعضای شورای تامین مطالبه شهروندان را عملی کنند

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: انتقال شنبه‌بازار این شهر به مکان سابق یکی از مطالبات اصلی شهروندان است، بنابراین انتظار داریم اعضای شورای تامین شهرستان این مطالبه شهروندان را هرچه سریع‌تر عملی کنند.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شنبه‌بازار بندرانزلی، خرداد ۱۳۹۴ پس از چندین دهه برپایی در جوار رودخانه با مصوبه شورای اسلامی شهر به محوطه انبار اداره قند و شکر سابق انتقال یافت، اما پس از این جابه‌جایی مزاحمت‌ها و مشکلاتی به لحاظ سرو صدا و پارک بیش از حد خودرو در کوچه‌های مجاور برای ساکنان این منطقه ایجاد و باعث رنجش خاطر و شکایت بسیار زیاد شهروندان شد.

وی افزود: در روزهای شنبه با برپایی بازار، ترافیک شدیدی در خیابان نواب ایجاد می‌شود و شهروندان را هنگام عبور از کمربندی با مشکل ترافیک شدید و خطر وقوع تصادف مواجه می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت اقتصادی و مالی شهروندان خوب نیست و بسیاری از افراد ماهانه از دولت یارانه دریافت می‌کنند و وسیله نقلیه شخصی ندارند و هنگام رفتن به شنبه بازار متحمل هزینه زیادی برای ایاب و ذهاب می‌شوند، اما اگر بازار به مکان سابق منتقل شود، می‌توانند با حمل‌ونقل عمومی و حداقل هزینه به بازار رفت و آمد و اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازار هفتگی همواره حس نوستالژیک برای شهروندان بندرانزلی دارد و شهروندان روزهای شنبه با علاقه و شوق فراوان محصولات محلی و اقلام مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند؛ لذا در چند سال گذشته همواره انتقال بازار به مکان سابق (خیابان میرزا کوچک‌خان) یکی از مطالبات اصلی شهروندان است.

جعفری تاکید کرد: انتقال بازار هفتگی (شنبه بازار) انزلی به مکان سابق در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مصوب شده است و به دلیل درخواست‌های فراوان شهروندان و حتی گردشگران انتقال بازار به محل سابق باید انجام شود.

وی با بیان اینکه برخی از اعضای شورای اسلامی شهر مخالف انتقال شنبه بازار به مکان سابق هستند، تصریح کرد: انتقال شنبه بازار در شورای تأمین وقت شهرستان مصوب شده بود، اما فرماندار سابق انتقال آن را به تعویق انداخت، بنابراین انتظار داریم اعضای شورای تأمین به مطالبه شهروندان توجه و هر چه سریع‌تر آن را عملی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی خاطرنشان کرد: شورای تأمین این شهرستان برای انتقال شنبه‌بازار به مکان قبلی الزاماتی همچون تأمین روشنایی، احداث سرویس بهداشتی، استقرار آتش‌نشانی و تمهیدات ترافیکی را تعریف کرده بود که این شرایط توسط شهرداری فراهم شده و بازار هفتگی بدون هیچ مشکلی آماده انتقال است.

وی تصریح کرد: برخی از مغازه‌داران شنبه‌بازار برای پهن کردن بساط دست‌فروشان در مقابل مغازه خود پول طلب می‌کنند، در حالی که خودشان اقدام به سد معبر کرده‌اند و این خواسته آنها نوعی زیاده‌خواهی است.

جعفری با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر نمی‌تواند منافع تمام شهروندان نادیده بگیرند، افزود: بر اساس آخرین نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی، ۹۵ درصد شهروندان موافق انتقال شنبه‌بازار به مکان سابق هستند و نماینده شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز به شدت پیگیر انتقال آن است، امیدواریم این خواسته شهروندان هر چه سریع‌تر محقق شود.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 573198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.