تصویر جهانیان از اصفهان مثبت است

یک کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه تصویری که جهانیان از اصفهان دارند مثبت است، گفت: بنا به گفته توریست‌های خارجی از سفر به اصفهان لذت می‌برند که نشان می‌دهد تصور آنها با واقعیت برابری می‌کند.

علی امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به هفته نکوداشت اصفهان اظهار کرد: اصفهان بالاترین پتانسیل در میان شهرهای ایران برای بین المللی شدن را دارد، از این رو اصفهان در میان ایران و جهان شهر تاریخی و بی‌نظیری است.

وی با بیان اینکه تصویری که جهانیان از اصفهان دارند مثبت است، ادامه داد: بنا به گفته توریست‌های خارجی از سفر به اصفهان لذت می‌برند که نشان می‌دهد تصور آنها با واقعیت برابری می‌کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اصفهان در مقایسه با شهرهای ایران و جهان پتانسیل بی‌نظیر تاریخی و جغرافیایی دارد، از این رو اگر گردشگری قصد سفر به ایران داشته باشد به جرأت می‌توان گفت یکی از مقاصد سفر آن اصفهان خواهد بود.

وی درباره زیر ساخت‌های شهری اصفهان اضافه کرد: اصفهان از نظر زیر ساخت‌های شهری و پتانسیل‌های فرهنگی در بین شهرهای ایران بی نظیری است.

امیدی با بیان اینکه فراهم بودن زیر ساخت‌های شهری، بین المللی شدن شهر اصفهان را تسریع می‌کند، گفت: تنها مشکل آب اصفهان باید توسط مدیران و مسئولان برطرف و پروژه آب شیرین‌کن برای صنایع سنگین و حقابه شهروندان تأمین شود حلقه مفقوده برای بین المللی شدن شهر اصفهان یافته خواهد شد و پتانسیل و جذابیت اصفهان دوچندان می‌شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تأثیر قراردادهای خواهر خواندگی در افزایش گردشگران، خاطر نشان کرد: دیپلماسی شهری، خواهر خواندگی و دیپلماسی عمومی دو روی یک سکه هستند، اما ویژگی خاصی دارد، دیپلماسی عمومی یعنی دولتمردان و نهادهای کشور با مردمان کشور هدف ارتباط برقرار کنند، دیپلماسی شهری یعنی بین شهرها ارتباطات متقابل و هم پایه‌های فرهنگی و هنری برقرار شود و البته خواهر خواندگی نیز در همین راستا خواهد بود.

امیدی با بیان اینکه مهم‌ترین کارکردی که دیپلماسی شهری و خواهر خواندگی دارد، شناسایی متقابل و تسهیل‌گر است، ادامه داد: در کشور ما شهرداری نهاد قدرتمندی نیست این در حالی است که در دنیا شهرداری‌ها قدرت بسیار در دست دارند.

به گفته وی، زمانی که نام شهرهای خواهر خوانده بر روی خیابانی نامگذاری می‌شود علاقمندی به شهرها افزایش پیدا خواهد کرد در نتیجه جذابیت، تأثیر مثبت، افزایش علاقه و شناسایی متقابل از کارکردهای دیپلماسی شهری و قراردادهای خواهر خواندگی ایجاد می‌کند.

کد خبر 573196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.