کشور تولیدکننده جامعه را از مصرف‌گرایی دور می‌کند

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان گفت: کشور تولیدکننده جامعه را از مصرف‌گرایی دور کرده و مخزن آشکار شدن گوهر وجودی انسان است، پدیده دانش‌بنیان آرزوی بسیاری از بزرگان بوده است و می‌توان در کنار دانش‌بنیان زندگی شرافتمندی را برای افراد جامعه مهیا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر نجات‌بخش عصر امروز _شانزدهم اردیبهشت ماه_ در خصوص پیشینه اقتصاد ملی در اصفهان در خانه مشروطه اصفهان، اظهار کرد: علما در طول تاریخ در ۲۰۰ سال گذشته به مسئله اقتصاد توجه داشته‌اند، تعابیر بسیار بلندی در این زمینه وجود دارد یک بخش ماجرا باید در حیطه وابستگی و استراتژیک بدانیم و هویت دینی خود را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه برای علما، معنای کار و تولید معنای هویت گرفتن انسان است، ادامه داد: در کار و تولید گوهر وجودی انسان آشکار می‌شود و هدف از وجود خود بر روی زمین را در می‌یابد و دچار بی‌هویتی نمی‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان تصریح کرد: در این عالم معنادهی به زندگی هر فردی در فرهنگ‌های متفاوت با انجام کارهای گوناگون امکان‌پذیر است، در اسلام معنای انسان با کار و فعالیت در زندگی آشکار می‌شود.

نجات بخش خاطرنشان کرد: اسلام مسیری را پیش روی انسان گذاشته تا با انجام کارهای روزانه حق را احساس کند، از گذشته در تاریخ و از سوی علما مرتب بیان شده که اسلام در خطر است»، یعنی هدف استعمارگران مانع قرار دادن برای گام برداشتن و طی طریق انسان‌ها بوده است.

جامعه به سمت مصرف‌گرایی پیش می‌رود

وی با تاکید بر اینکه در اسلام انسان با وارد شدن به مسیر کار و تولید هم خود و هم پروردگار را پیدا می‌کند، گفت: اگر پیام امام (ره) را به مناسبت روز کارگر مطالعه کنیم، مبرهن است که بخش‌هایی از این پیام به اهمیت کار و تولید تاکید دارد که از نظر اسلام قابل توجه بوده است.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: در حال حاضر جامعه به سمت مصرف‌گرایی پیش می‌رود و اگر کشوری از حوزه تولید خارج شود، اسلام برای آن کشور مفهوم انتزاعی پیدا می‌کند، مطابق کلام مقام معظم رهبری تولید دریچه توسعه اقتصادی کشور است و حرکت در این مسیر زمینه پیشرفت را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه اسلام راه روبه‌رو شدن با حق است، افزود: از گذشته علما در مورد مسئله کار و تولید فعال بودند و توجه به این نکته را مدنظر قرار دادند، مسئله کار و تولید در دنیای امروز با دستیابی به حوزه فناوری‌های بالا فراهم می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان، اظهار کرد: باید در کشور وارد تولید به معنای حقیقی شویم و تولید دانش‌بنیان این امکان را فراهم می‌کند، تولید دانش‌بنیان راهی برای پیدا کردن اثر انسان در دنیای امروز است، یکی از مسائل کشور تلاقی علم، اقتصاد و فناوری است که در حاضر به درستی این اتفاق نیفتاده است، مدار زندگی بر فناوری‌ها بوده و علم افراد تسلط کامل به این فناوری‌های روز را ندارد.

نجات‌بخش ادامه داد: علم، اقتصاد و فناوری با توجه به دانش‌بنیان‌ها بهم پیوند می‌خورد، برای هویت دادن و معنای بودن انسان باید در این مسیر حرکت کرد، در تعابیر امام (ره) در حوزه جهاد سازندگی نیز این مباحث به طور دقیق قابل توجه است و این معانی به خوبی تعبیر می‌شود.

دانش‌بنیان فعالیتی در قله‌های تجربه برای فتح آینده

وی با تاکید بر اینکه وقتی بتوانیم به حوزه دانش‌بنیان ورود پیدا کنیم پول ملی و طرح ملی‌خواهیم داشت، گفت: برای چاپ پول ملی باید بر روی قله فناوری قرار بگیریم تا مناسبات بازار تغییر با ایجاد فضای جدید فراهم شود. انسان با کار و فعالیت می‌تواند احساس پوچی را از این عالم بیرون ببرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان، افزود: فعالیت دانش‌بنیان فعالیتی در قله‌های تجربه برای فتح آینده است، از سوی دیگر احساس زندگی و مشارکت‌پذیری با حضور مؤثر در جهان امروز مهیا می‌شود.

نجات بخش خاطرنشان کرد: دانش‌بنیان یعنی اینکه چطور انسان می‌تواند در تولید معنا پیدا کند، افراد بر اساس اشتراک دانش در کنار هم قرار می‌گیرند و اقتصاد دانش‌بنیان محقق شده و جولان سرمایه‌گذاری در کشور کاهش هم پیدا می‌کند، در حقیقت انسان در این مسیر به احساس حیات متعالی دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کشور تولیدکننده مخزن آشکار شدن گوهر وجودی انسان است، اظهار کرد: کشور تولیدکننده، جامعه را از مصرف‌گرایی دور می‌کند. پدیده دانش‌بنیان آرزوی بسیاری از بزرگان بوده است و می‌توان در کنار دانش‌بنیان زندگی شرافتمندی را برای افراد جامعه مهیا کرد، طرح دانش‌بنیان بشارتی برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور، حرکت مردمی و فاصله گرفتن از اقتصاد سرمایه‌گذاری است.

کد خبر 573178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.