آغاز عملیات احداث کانال روباز خیابان انقلاب

شهردار رودسر از آغاز عملیات احداث پروژه کانال روباز در خیابان انقلاب این شهر به‌منظور جمع‌آوری و هدایت آب سطحی درمواقع بارندگی، خبر داد.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از معضلات بزرگ شهر رودسر در هنگام بارندگی، آب‌گرفتگی خیابان انقلاب حدفاصل میدان شهرداری تا سرپل شرقی است که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

وی افزود: مطالعات کارشناسی به منظور جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در خیابان انقلاب انجام شد و براساس نتایج بررسی کارشناسان، تنها راه‌حل رفع مشکل آب‌گرفتگی در این خیابان در هنگام بارندگی، احداث کانال روباز است.

شهردار رودسر خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر احداث کانال روباز به طول یک هزار متر و عمق ۶۰ تا ۷۰ سانتی‌متر در ضلع جنوبی خیابان در حال انجام است و اجرای یک سمت خیابان تا پایان تابستان سال جاری به اتمام می‌رسد.

صفایی با بیان اینکه برای فاز نخست این پروژه، حدود ۳۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری رودسر هزینه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: با احداث کانال روباز در خیابان انقلاب ۸۰ درصد معضل آب‌گرفتگی این منطقه رفع می‌شود.

وی به اجرای طرح رفع روشنایی معابر رودسر اشاره کرد و گفت: به منظور ایمنی در تردد عابران پیاده، ایجاد امنیت در محلات و کاهش مصرف انرژی در معابر شهری، در اردیبهشت جاری، در دو بلوار دادگستری و قائم طرح روشنایی معابر با استفاده از چراغ‌های سی‌او بی و ال‌ای‌دی به طور کامل اجرا شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان رودسر با حدود ۱۴۷ هزار جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم‌آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان، در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 573165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.