انعقاد تفاهم‌نامه برای استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: در راستای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و برای رفع نیازهای فناورانه شهرداری، تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین شهرداری، شورای اسلامی شهر و شهرک علمی و تحقیقاتی منعقد شد.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه برای استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها، اظهار کرد: ایجاد فضاهای کار اشتراکی نوآورانه و همکاری در این عرصه، معرفی نیازهای فناورانه حوزه شهرداری، استفاده متقابل از ظرفیت و توان علمی شرکت‌های دانش بنیان در برطرف کردن نیازها، برگزاری تورهای فناوری با هدف آشنایی شرکت‌ها با مسائل و مشکلات شهری و آشنایی مدیران و کارکنان شهرداری با ظرفیت و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف اصلی انعقاد تفاهم‌نامه است.

وی تصریح کرد: در همین راستا هفته گذشته کمیته راهبردی تعریف و محورهای همکاری مشخص شد تا در نتیجه به رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و کیفیت‌بخشی به خدمات بینجامد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: در بخش‌های مختلف شهرداری نیازسنجی شده است تا با توان شرکت‌های دانش‌بنیان، اقدام به تولید کنیم.

وی ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان در صدد است از طریق رشد شرکت‌های دانش‌بنیان ارتقای خدمات را در شهرداری اصفهان و سازمان‌های وابسته محقق کند.

ابراهیمی مهمترین حمایت دستگاه‌های اجرایی مثل شهرداری از شرکت‌های دانش‌بنیان را خرید محصولات این شرکت‌ها دانست و افزود: کارکرد محصولات شرکت‌ها در حوزه خدمات شهری شامل آتش‌نشانی، زیباسازی، پسماند، فضای سبز، آبیاری، سموم و راهبری ناوگان خدمات شهری است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه عمران شهری نیازمندی‌هایی در خصوص مصالح ساختمانی، بتن و آسفالت شناسایی شده است که به تأمین آن از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان امیدوار هستیم.

وی ادامه داد: رویکرد حمایتی و رفع نیاز توأمان و باور به نتیجه، استفاده از الگوهای رشد مبتنی بر دانش و فناوری را شکل داد؛ لذا بی‌شک استفاده از الگوی رشد فناورانه، ارزش افزوده بسیار بالا و افزایش اشتغالزایی و تولید را فراهم می‌سازد.

کد خبر 573110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.