اگر نتوانم از حقوق مردم اصفهان دفاع کنم استعفا می‌دهم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که روند اجرایی طرح بن-بروجن ادامه پیدا کند، استعفا خواهم داد؛ باید تا جایی بمانیم که بدانیم کار مردم و حقوق آن‌ها و قانون پیش می‌رود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اجرای طرح انتقال آب بن_بروجن اظهار کرد: متأسفانه تاکنون هیچ برنامه‌ای از طرف دولت برای احیای زاینده‌رود ارائه نشده است، این در حالی است که پروژه‌های بارگذاری بر زاینده‌رود همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی برنامه‌ای برای احیای زاینده‌رود نداریم و از طرفی خواسته یا ناخواسته برنامه‌ها به سمت نابود شدن زاینده‌رود حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: اکنون زاینده‌رود بحران‌زده است؛ یعنی فرونشست زمین، محیط زیست و معیشت کشاورزان به حدی زیاد است که برای برداشت اضافه از زاینده‌رود چیزی باقی نگذاشته است.

طغیانی خاطرنشان کرد: سال گذشته تنها ۱۰ روز و امسال تاکنون ۲۰ روز آب جریان داشته است، این در حالی است که امسال سال پرآبی نسبت به سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب بن-بروجن برای ما خط قرمز است، افزود: گفته می‌شود این طرح برای شرب است، در صورتی که می‌توانند از منابع دیگری برای شرب برداشت کنند. طرح انتقال آب بن-بروجن تنها برای شرب نیست و قطعاً برای صنعت و کشاورزی هم از آن برداشت خواهند کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خط انتقال آب بن-بروجن ۳۵ طرح دارد که اسناد آن موجود است، به همین دلیل به هیچ‌وجه اجرای این طرح قابل توجیه نیست.

وی تاکید کرد: وزارتخانه درباره احیای زاینده‌رود برنامه‌ای ندارد و با نهایت خودرأیی طرح انتقال آب بن-بروجن را پیش می‌برد تا جایی که بتوانیم جلوی آن را می‌گیریم. مردم نماینده انتخاب می‌کنند که حقوقشان را دنبال کند نه اینکه اجازه ندهند پیگیر حقوق مردم باشیم و پروژه‌ها را به بهانه‌های مختلف امنیتی کنند.

طغیانی گفت: وضعیت کنونی قابل توجیه نیست، سوال اینجا است که آیا اصفهان در ۲۰ سال گذشته بیشتر از حق خود خواسته است؟

وی اظهار کرد: در صورتی که روند اجرایی طرح بن-بروجن ادامه پیدا کند استعفا خواهم داد، وقتی کسی نتواند از حقوق مردم اصفهان دفاع کند چرا بماند؟ باید تا جایی بمانیم که بدانیم کار مردم و حقوق آن‌ها و قانون پیش می‌رود.

کد خبر 573060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.