پیراهن فوق ستاره های آرژانتینی با قیمت های نجومی فروش رفت!

در بسته خبری ورزش جهان این هفته خبرهای مختلفی به چشم می خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق معمول هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* به نقل از سایت رسمی انجمن فوتبال نویسان (FWA)، محمد صلاح مهاجم مصری لیورپول به عنوان بهترین بازیکن فصل ۲۰۲۱/۲۲ فوتبال انگلیس انتخاب شد. در نظرسنجی از روزنامه نگاران، صلاح ۴۸ درصد آرا را به خود اختصاص داد.

* فدراسیون جهانی والیبال چین را جایگزین روسیه در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ کرد تا اژدهای زرد در نخستین مسابقه حریف قدرت اول آسیا (تیم ملی ایران) شود. لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۲ در گروه مردان از هجدهم خردادماه آغاز می‌شود و دوم مردادماه ۱۴۰۱ با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید.

* بوریس بکر مرد شماره یک سابق تنیس جهان از سوی دادگاه ساوت وارک لندن به دلیل پنهان کردن دارایی‌هایش به ۲ سال و نیم زندان محکوم شد. نیمی از حکم او لازم‌الاجراست و مابقی به صورت تعلیقی خواهد بود.

* دومین مرحله از بلیت فروشی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی به پایان رسید که در این مرحله رکورد جالبی ثبت شد. نشریه الرایه قطر در گزارش خود به بررسی مرحله دوم بلیت فروشی مسابقات جام جهانی پرداخت و اعلام کرد تعداد درخواست‌ها از ۲۳.۵ میلیون نفر گذشته است.

* تیم والیبال باریج اسانس ایران عصر روز شنبه دهم اردیبهشت در دیدار رده‌بندی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا برابر دایموند فود تایلند قرار گرفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد و به عنوان چهارم دست یافت.

* با حکمی از سوی سیدمحمد شروین اسبقیان، هادی رضایی به عنوان سرمربی و فرید صائبی به عنوان مربی تیم ملی والیبال نشسته، محمدرضا رحیمی به عنوان سرمربی تیم ب والیبال نشسته، جابر خلف زاده به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان این رشته انتخاب شدند.

* بیستمین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ طی روزهای سوم لغایت دهم اردیبهشت ۱۴۰۱ به میزبانی سمرقند ازبکستان برگزار شد. تیم ملی ایران نیز در رده‌های جوانان، امید، بزرگسالان، پیشکسوتان، معلولین و کم بینایان در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرد و در نهایت با کسب ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۷ مدال برنز به کار خود پایان داد.

* در هفته سی و پنجم رقابت‌های سوپر لیگ ترکیه تیم‌های فوتبال ترابوزان اسپور و آنتالیا اسپور به مصاف هم رفتند و در پایان ۲ تیم به تساوی دو بر دو دست پیدا کردند. ترابوزان با این تساوی ۷۷ امتیازی شد و توانست بعد از ۳۸ سال و در فاصله ۳ هفته مانده به پایان رقابت‌های سوپر لیگ ترکیه عنوان قهرمانی را به دست آورد.

* در چهارمین بازی فینال لیگ برتر بسکتبال، دو تیم شهرداری گرگان و ذوب آهن به مصاف هم رفتند. این بازی با برتری ۹۵ بر ۸۸ به سود گرگانی‌ها به پایان رسید. این سومین پیروزی شهرداری گرگان بود. این تیم در مجموع ۴ بازی با نتیجه سه بر یک پیروز و برای دومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد.

* تیم فوتبال الهلال عربستان به دلیل جذب محمد کنو از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده است. محمد کنو به مدت ۴ ماه از تمام بازی‌ها بازی محروم شده و الهلال هم به خاطر جذب این بازیکن ضمن محرومیت نقل و انتقالاتی، به پرداخت مبلغ ۲۷ میلیون ریال معادل ۲۲۲ میلیارد تومان محکوم شده است.

* روح‌الله رستمی، قهرمان پاراوزنه‌برداری ایران در حالی از تیم ملی این رشته ورزشی خداحافظی کرد که انتقاداتی به عملکرد مسئولان ورزش مطرح کرد.

* نظرسنجی سایت باشگاه پورتو، مهدی طارمی با انتخاب هواداران به عنوان بهترین بازیکن تیمش در ماه آپریل انتخاب شد. طارمی در بازی‌های گذشته تیمش عملکرد قابل توجهی داشته و چندین گل و پاس گل به ثمر رسانده است.

* پیراهنی که لیونل مسی با آن گل پیروزی بخش ال کلاسیکو را در سال ۲۰۱۷ به ثمر رساند و پانصدمین گل خود را در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو جشن گرفت، در یک حراجی به قیمت ۴۵۰ هزار دلار به فروش رفت.

* کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) تیم‌های ملی فوتبال روسیه و تیم‌های باشگاهی این کشور در همه‌ی رده‌های سنی مردان و زنان را تا اطلاع ثانوی از حضور در رقابت‌های اروپایی محروم کرد.

* تیم فوتبال لیورپول با برتری پنج بر دو و رئال مادرید با برد شش بر پنج مقابل ویارئال و منچسترسیتی در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت نیمه نهایی راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شدند.

* سانتی مینا، مهاجم تیم فوتبال سلتاویگو از سوی دادگاهی در آلمریای اسپانیا به جرم آزار و اذیت جنسی به چهار سال زندان و پرداخت ۵۰ هزار یورو به قربانی محکوم شد.

* پیراهنی که دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین در جام جهانی ۱۹۸۶ و در دیدار مقابل انگلیس به تن داشت و موفق شد گل‌های معروف به «دست خدا» و گل قرن را به ثمر برساند در مزایده آنلاین با قیمت ۷.۱۴۲.۵۰۰ پوند (۸.۹ میلیون دلار) به فروش رفت تا این پیراهن به گران‌ترین پیراهن فوتبالی تبدیل شود که در چنین مزایده‌هایی به فروش رسیده است.

کد خبر 573056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.