استان هرمزگان پیشرو در جذب سرمایه مردمی و خیرین

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: استان هرمزگان پیشرو در جذب سرمایه مردمی و خیرین است، ۵۰ درصد سرمایه احداث فضاهای آموزشی جدید از این طریق حاصل شده که مبلغ اعتبارات را به حدود ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد قویدل عصر امروز در نشست خبری، ضمن گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: در این هفته برنامه‌هایی همچون تجلیل از دانش‌آموزان برتر و نخبه فرهنگی و معرفی و تجلیل و تقدیر معلمین نمونه و برتر استان و مناطق مختلف آموزشی در سطح استان اجرا می‌شود. علاوه بر این، به طور ویژه از معلمانی که در دوران شیوع کرونا با کمترین امکانات چرخ آموزش و پرورش را به گردش درآورده‌اند و در دورترین نقاط استان و روستاهای دورافتاده با روحیه جهادی فعالیت کردند نیز تقدیر خواهد شد.

وی افزود: توسعه و بسط عدالت آموزشی در سطح استان، ارتقا معیشت فرهنگیان و برنامه‌های مربوط به امور رفاهی همکاران فرهنگی، توجه به بحث آموزش و پرورش در استان‌ها و مناطق مرزی، جذب سرمایه مردمی با حمایت خیرین در مسیر بسط و گسترش فضای آموزشی از جمله برنامه‌هایی است که در راستای توجه ویژه دولت سیزدهم به موضوع آموزش، در استان در حال اجرا و پیگیری است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی در این استان، گفت: براین اساس، شهرستان‌ها و مناطقی از استان شناسایی شده است و با تأمین و تزریق اعتبارات و امکانات نرم‌افزاری و در جهت بسط عدالت آموزشی و مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این مناطق اقدامات مؤثری انجام خواهد شد.

قویدل اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی با جذب سرمایه‌ای بالغ‌بر ٢٠ میلیارد ریال در مجموعه آموزش و پرورش استان در حال اجرا بوده که شامل احداث ۱۰ سالن ورزشی، ۴۰ زمین چمن مصنوعی و ۶۰ زمین ماسه ساحلی است. قرارداد این پروژه‌ها با در نظر گرفتن اولویت مدارس دخترانه و مناطق حاشیه شهر و کمتر توسعه یافته منعقد و اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به نقش خرین و سرمایه‌های مردمی در توسعه خدمات آموزشی استان هرمزگان، گفت: ۵۰ درصد سرمایه این طرح نیز از این طریق حاصل شده که مبلغ اعتبارات تأمین شده را به حدود ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد داد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با تأکید بر حمایت‌های مالی و معنوی استاندار هرمزگان در قالب برنامه‌های کیفیت‌بخشی ویژه دانش‌آموزان، افزود: طبق برنامه در نظر گرفته شده قریب به ٨٠٠ دانش‌آموز پایه دوازدهم در پایگاه متمرکز مجازی مشغول فعالیت بسته‌های مختلف آموزشی، یادگیری دروس مختلف، مشاوره، و برگزاری دوره‌های آمادگی برای شرکت در امتحانات نهایی و کنکور هستند و برای اولین بار همین برنامه برای پایه یازدهم با ٨٠٠ دانش‌آموز منتخب در حال اجرا است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن حدود ١٧٠ دانش‌آموز برتر به‌صورت حضوری از آموزش‌های ویژه در جهت کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری بهره‌مند می‌شوند تا رتبه‌های زیر پنج هزار را کسب و شاهد رشد و جهش محسوسی در این زمینه باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به ایجاد و احداث چهار آزمایشگاه مرکزی فیزیک، شیمی، زیست و زمین‌شناسی، تصریح کرد: با تأمین اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد تومان کار ایجاد و راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها در حال اتمام است و در سوم خرداد سال جاری شاهد افتتاح آن خواهیم بود. در ادامه برنامه‌های آموزشی نخستین بار پایگاه کیفیت‌بخشی در حوزه المپیادهای دانش‌آموزی را در ۱۳ رشته برگزار کردیم که با ۱۴۳ نفر راه‌یافته به مرحله دوم، شاهد رشد ٢٠درصدی در تعداد راه‌یافتگان نسبت سال گذشته بودیم.

وی احداث ١٠ فضای آموزشی ١٢ کلاسه با اعتبار خیرین و مشارکت آموزش و پرورش که در مرحله کلنگ زنی و در مناطق مختلف ازجمله در شهرک پیامبر اعظم که از کانون‌های بحرانی در زمینه کمبود فضای آموزشی هست را از برنامه‌های پیش رو عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از ایجاد هنرستان‌های تخصصی در رشته‌های موردنیاز استان مانند صنایع فولاد، پتروشیمی و پالایشگاه که با تأکید و توجه استاندار در دستور کار قرار دارد خبر داد و گفت: راه‌اندازی هنرستان جوار فولاد و هنرستان جوار پالایشگاه در این راستا پیش‌بینی و تفاهم‌نامه آن امضا شده است که برای اولین بار از مهرماه شاهد راه‌اندازی و جذب دانش‌آموز در آن خواهیم بود.

قویدل تصریح کرد: ١٠ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات هنرستانی در رشته‌های مختلف در گروه صنعت، خدمات و کشاورزی در نظر گرفته شده است. بازگشایی مدارس پس از توقف طولانی به دلیل شرایط کرونا از سنگین‌ترین پروژه‌ها در بحث آموزش بود که با وجود چالش‌های فراوان، با کار جهادی و همت همکاران و اعتماد خانواده‌ها از فروردین ماه سال جاری توانستیم مدارس را بازگشایی کنیم و ٩٨ درصد دانش‌آموزان به‌صورت حضوری آموزش خود را ادامه دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان پرداختن به حوزه معیشت و امور فرهنگیان در استان را از برنامه‌های اصلی عنوان کرد و گفت: مشکلات درمانگاه شهرستان بندرعباس با پیگیری‌های متعدد در هفته معلم با جذب اعتبار ٤٠ میلیارد ریالی از شرکت نفت در حال برطرف شدن است. خرید تجهیزات مدرن سونوگرافی و دندانپزشکی و جذب متخصصین برتر و خوشنام ازجمله اقدامات است تا خدمات شایسته و در خور شأن و جایگاه ٢٨ هزار فرهنگی استان که از مهم‌ترین وظایف ماست، صورت گیرد.

وی اظهار کرد: باشگاه فرهنگیان قشم و بندرعباس در جهت سرویس‌دهی به همکاران گردشگر فرهنگی تجهیز شده‌اند که یک میلیارد تومان برای خرید تجهیزات فضای رفاهی آن هزینه شده است.

قویدل در پایان خاطرنشان کرد: از سیاست‌های مهم آموزش و پرورش مدرسه محوری است و ٤٠ میلیارد ریال در اسفند سال گذشته و فروردین ماه سال جاری در خصوص رفع مشکلات مدارس و تهیه اقلام موردنیاز آن‌ها به ویژه در مدارس حاشیه شهر و مناطق کمتر توسعه یافته در نظر گرفته شده و قریب ٢٠ میلیارد ریال خاص هنرستان‌های شبانه‌روزی استان پرداخت شده است.

کد خبر 573004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.