جریمه سگ‌گردانی در خودرو کمتر از هزینه غذای سگ

رئیس پلیس راهور پایتخت درباره برخورد با سگ‌گردانی در خودرو گفت: پلیس با توجه به مشاهدات میدانی عمل می‌کند؛ اما وقتی هزینه جریمه از قیمت غذای آن سگ بسیار کمتر است، بازدارندگی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدحسین حمیدی درخصوص چگونگی برخورد پلیس با سگ‌گردانی در خودرو، اظهار کرد: نه تنها سگ‌گردانی که اصولاً حمل هرگونه حیوان در داخل خودرو ممنوع است؛ مگر اینکه حیوان داخل جعبه و در جایی امن مثل صندوق قرار بگیرد تا مزاحمتی برای راننده و سرنشینان خودروهای دیگر ایجاد نکند.

وی افزود: اینکه سگ‌گردانی بیشتر مدنظر قرار گرفته، شاید فراوانی آن باشد وگرنه حمل هرگونه حیوان در داخل خودرو ممنوع است.

رئیس پلیس راهور پایتخت در پاسخ به پرسشی درخصوص چگونگی برخورد با رانندگانی که اقدام به سگ‌گردانی می‌کنند گفت: باید گفت که جریمه قانونی سگ‌گردانی کم است و اثرگذاری ندارد؛ اگرچه پلیس با توجه به مشاهدات میدانی وارد عمل شده و برخورد می‌کند، اما وقتی هزینه جریمه سگ‌گردانی از مبلغ غذای آن سگ بسیار کمتر است اقدام پلیس چه تأثیری دارد؟

وی افزود: جریمه ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی در برابر غذای چند صد هزار تومانی که برای آن حیوان تأمین می‌شود بسیار اندک بوده و بالعکس فرد متخلف رغبت می‌کند که پلیس جریمه‌اش کند؛ این بد است، آنجا که می‌گوئیم نگاه تسامح به متخلفان باعث ترویج تخلف می‌شود؛ این‌جاست!

سردار حمیدی در زمینه بازدارنده نبودن تخلفات با توجه به میزان جریمه اشاره کرد و گفت: در همین حوزه مشروبات الکلی، وقتی مشاهده می‌کنیم که راننده مشروب مصرف کرده و مست است و حتی در تست هم جواب مثبت می‌شود میزان جریمه ۴۰۰ هزار تومان است که حتی برخی‌ها می‌گویند قیمت قوطی خالی آن مشروب بیشتر از این جریمه است.

وی افزود: مردم از پلیس می‌خواهند که برخورد کند؛ ما برخورد کردیم اما چه اتفاقی افتاد؛ شش ماه گواهینامه فرد ضبط می‌شود که اتفاق مهمی نیست! این‌جاست که ما اصرار داریم جرایم بازدارنده باشد.

سردار حمیدی با بیان این مطلب که هزینه جرم باید طوری باشد که بازدارندگی ایجاد کند خاطرنشان کرد: هزینه جرم باید بازدارندگی ایجاد کند نه به گونه‌ای که تشویق به جرم شود.

به گزارش ایمنا، سردار حمیدی پیش از این گفته بود: برخورد با سگ گردانی در دستورکار پلیس است و روزانه با آن برخورد می‌شود و نه فقط سگ که هر حیوانی که داخل خودرو رها باشد مشمول این برخورد می‌شود چرا که باعث پرت شدن حواس راننده می‌شود، جابه‌جایی حیوان در خودرو باید در جعبه و باکس مخصوص باشد و نباید حیوان در خودرو رها باشد.

کد خبر 572986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.