ایجاد خانه‌های جدید مقرون‌به‌صرفه در انفیلد تحت حمایت شورای شهر

قرارداد جدید شورای شهر بارسلونا برای بهبود خدمات نظافت شهری، شورای شهر بریستول در تلاش برای کاهش زباله‌های شهری، کوسه‌های زباله‌خوار؛ ابتکار شورای شهر پلیموث برای پاک‌سازی آب‌ها و راهکار شورای شهر گلاسکو برای مقابله با خطر محرومیت دیجیتال، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر انفیلد در آخرین جلسه برنامه‌ریزی خود، مجوز ساخت ۹ «نیکد هاوس» را در «مایر گرین (Meyer Green)» در نزدیکی «فورتی‌هیل (Forty Hill)» برای توسعه‌دهنده غیرانتفاعی مسکن‌های سفارشی‌سازی‌شده این خانه‌ها صادر کرد. «نیکد هاوس»، خانه‌هایی جدید بدون داشتن دیوارهای جداکننده، کف‌پوش یا لوازم خانگی است که آن‌ها را مقرون‌به‌صرفه می‌کند و در شکل‌های گوناگون، به‌طور ویژه برای شخص درخواست‌کننده طراحی می‌شود.

مایر گرین در حال حاضر محل قرارگیری گاراژهای بلااستفاده‌ای است که در مجاورت «نیوریور» قرار گرفته است و با تخریب این گاراژها، راه برای مجهز شدن این منطقه به خانه‌های دوطبقه یک‌خواب برای افرادی که نخستین بار است در این شهر به خرید خانه اقدام می‌کنند، هموار می‌شود. طراحی این نیکد هاوس‌ها به‌گونه‌ای است که ساکنان در صورت نیاز می‌توانند یک طبقه سوم نیز به آن‌ها اضافه کنند.

بارسلونا؛ قرارداد جدید شورای شهر برای بهبود خدمات نظافت شهری

شورای شهر بارسلونا با انعقاد قرارداد جدید خدمات نظافت شهری و جمع‌آوری زباله برای هشت سال آینده، استفاده از فناوری‌های جدید را در این زمینه در دستورکار خود قرار داد. این قرارداد شامل به‌کارگیری کارکنان بیشتر، بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، استفاده از ماشین‌آلات برقی، سازگاری با وسایل‌نقلیه پایدار و مدیریت و کنترل مبتکرانه خدمات در راستای کاهش آلودگی و سروصدا می‌شود.

طبق گفته شواری شهر بارسلونا، خدمات نظافت شهری و جمع‌آوری زباله در این شهر از راه‌های مختلفی با فضاهای مختلف شهر سازگار می‌شود. برای مثال استفاده از ماشین‌آلات جدید و پیشرفته از جمله ماشین‌های جاروی خیابانی کوچک‌تر برای خطوط دوچرخه‌سواری، همچنین کانتینرهای خودکششی برقی با ایجاد امکان تردد بهتر و راحت‌تر متصدیان تمیزکاری در مناطق تپه‌ای، استفاده از وسایل‌نقلیه کوچک‌تر برای تردد در خیابان‌های باریک محله‌های قدیمی یا بهره‌گیری از سایر وسایل‌نقلیه‌ای که به‌طور خاص برای کار در امتداد مناطق ساحلی طراحی شده‌اند.

شورای شهر بارسلونا همچنین اعلام کرد که این قرارداد جدید با افزایش ۱۰ درصدی منابع انسانی امکان تطبیق خدمات شهری با هر محله را بالاتر می‌برد و به‌این‌ترتیب ۴۰۰ نیروی کار دیگر به استخدام خدمات نظافتی شهر بارسلونا در می‌آیند. اجرای قرارداد جدید نظافت در چارچوب طرح مراقبت از بارسلونا قرار دارد که تعیین‌کننده مراقبت جامع از فضای عمومی شهر است.

بریستول؛ شورای شهر در تلاش برای کاهش زباله‌های شهری

در راستای کاهش میزان ضایعات شهری، شورای شهر بریستول با تأمین مالی اجرای یک پروژه آزمایشی و تحقیقاتی به‌منظور کاهش ضایعات از طریق اجرای برنامه پسماند مواد غذایی ارگانیک موافقت کرد. به‌عنوان بخشی از کمک هزینه مدیریت مواد و مدیریت پایدار وزارت انرژی و حفاظت از محیط زیست «کنکتیکت (Connecticut)»، جنوبی‌ترین ایالت در منطقه نیوانگلند انگلستان، این برنامه به مدت یک سال در داخل شهر بدون هیچ هزینه‌ای برای شهر یا ساکنان آن اجرا خواهد شد.

شورای شهر بریستول از ساکنان مشارکت‌کننده در طرح درخواست کرد پس از تفکیک زباله‌های آلی خود در کیسه‌های پلاستیکی با رنگی متفاوت از سایر زباله‌ها، به همان روشی که در حال حاضر مأموران خدمات عمومی شهرداری برای جمع‌آوری زباله‌ها مراجعه می‌کنند، کیسه‌ها را در محل‌های مشخص‌شده قرار دهند. این زباله‌ها مستقیماً به یک مرکز تصفیه زباله بی‌هوازی، احتمالاً در «والینگفورد (Wallingford)» یا «ساوتینگتون (Southington)» فرستاده و زباله‌های غیرآلی به تأسیسات «بریستول کوانتا» بازگردانده می‌شود. شورای شهر اعلام کرد که زباله‌های آلی در تولید الکتریسیته مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخش باقی‌مانده آن‌ها طی فرآیندهای تصفیه بی‌هوازی وارد روند تولید کمپوست خواهد شد. در مسیر اجرای این برنامه، شورا هر هفته دو کیسه زباله و یک کیسه مخصوص زباله‌های ارگانیک در اختیار ساکنان منطقه قرار خواهد داد و چنانچه ساکنان به کیسه‌های بیشتری نیاز داشته باشند ملزم به خرید آن‌ها خواهند بود. طبق گفته شورای شهر این الزام ساکنان را به کاستن از حجم زباله‌های تولیدی خود سوق می‌دهد.

پلیموث؛ کوسه‌های زباله‌خوار، ابتکار شورای شهر برای پاک‌سازی آب‌ها

شورای شهر پلیموث از وسایل‌نقلیه رباتیک و کنترل از راه دور آبی برای جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی در دریا استفاده می‌کند. این ربات‌ها که «کوسه‌های زباله‌خوار» نام‌گذاری شده است، بخشی از پروژه شورا برای پیشگیری از آلودگی پلاستیکی دریاها محسوب می‌شود. شورای شهر پلیموث، در بیانیه‌ای جداگانه، یکی از دیگر موارد این روبات‌ها را ایجاد نخستین بستر آزمایشی متمرکز دریایی شبکه اینترنت 5G در جهان اعلام کرد.

کمیسیونرهای بندر «کات‌واتر (Cattewater)»، محل تجمع زباله‌های رهاشده در آب‌های خارج از شهر در جنوب غربی انگلستان، موافقت کرده‌اند که این پروژه در آب‌های منطقه آن‌ها مورد آزمایش قرار گیرد. شرکت بین‌المللی هوافضا، دفاع و امنیت «بابکاک (Babcock)» نیز یکی از این کوسه‌های زباله‌خوار را خریداری کرده است تا با استفاده از آن به جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی از آب‌های اطراف اسکله بپردازد و در نتیجه به کاهش آلودگی پلاستیکی در داخل شهر کمک کند.

گلاسکو، راهکار شورای شهر برای مقابله با خطر محرومیت دیجیتال

طبق داده‌های ارائه‌شده توسط مسکن اجتماعی ثبت‌شده (RSL) به شورای شهر، ۶۵ درصد از ساکنان مسکن‌های اجتماعی اجاره‌ای در گلاسکو از اینترنت پهن باند خود استفاده نمی‌کنند و به نوعی با محرومیت دیجیتال مواجه هستند.

شورای شهر گلاسکو دلایل اصلی این محرومیت دیجیتال را مقرون‌به‌صرفه‌نبودن، فقدان مهارت و نداشتن تمایل برای انجام تراکنش‌های آنلاین تشخیص داده و برای مقابله با آن در حال همکاری با مالکان مسکن‌های اجتماعی ثبت‌شده، مالکان خصوصی و سایر طرف‌هایی است که به مسکن و خدمات دیجیتال علاقه دارند. هدف از این همکاری توسعه یک «استراتژی مسکن دیجیتال» برای شهر در راستای بهبود خدمات مسکن دیجیتال، مقابله با محرومیت دیجیتال و افزایش جمع‌آوری، تجزیه‌وتحلیل و نمایش داده‌های مسکن در سراسر شهر است.

عضو کمیته محله‌ها، مسکن‌ها و قلمرو عمومی در شورای شهر گلاسکو ضمن اشاره به این مطلب که توسعه استراتژی مسکن دیجیتال ارائه‌دهنده طیف وسیعی از فرصت‌ها برای بهبود خدمات‌رسانی در بخش مسکن شهر با استفاده از فناوری و نوآوری است، گفت: «شورای شهر گلاسکو به همکاری‌های مؤثر با مالکان مسکن‌های اجتماعی ثبت‌شده و سایر شرکای برنامه برای رسیدگی به چالش‌هایی که در استراتژی مشخص شده است، ادامه خواهد داد. این همکاری امکان ارائه برنامه‌های عملی، دسترسی به مسکن‌ها و بهبود کیفیت آن‌ها را برای بسیاری از مردم افزایش می‌دهد.»

کد خبر 572979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.