رهاسازی آب زاینده‌رود برای چهارمین نوبت آبیاری

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان با بیان اینکه دریچه‌های سد زاینده‌رود از ساعت۱۲ امشب بازگشایی می‌شود، گفت: درمجموع گندم کشت شده در شرق اصفهان کیفیت مناسبی ندارد که ناشی از عواملی همچون انجام دیرهنگام کشت، تغییرات آب‌وهوایی و کمبود آب است.

حسین وحیدا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص بازگشایی دریچه‌های سد زاینده‌رود، اظهار کرد: براساس تصمیماتی که در جلسات کمیته چهارجانبه متشکل از استانداری، جهاد کشاورزی، صنف کشاورزان و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان برگزار شد، قرار بود دریچه‌های سد زاینده‌رود از سه روز گذشته برای نوبت چهارم آبیاری کشت کشاورزان شرق بازگشایی شود.

وی افزود: این اتفاق نیفتاد و در نهایت با جلساتی که صبح امروز برگزار شد، دریچه‌های سد زاینده‌رود از ساعت ۱۲ امشب بازگشایی می‌شود و آب همچون نوبت‌های گذشته به مدت ۱۰ روز در کلان‌شهر و شرق اصفهان جاری خواهد شد.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان با بیان اینکه هر چهار نوبتی که آب در اختیار کشاورزان قرار گرفت میزان آب یکسان بوده است، گفت: لازم است آب در یک نوبت دیگر نیز به کشاورزان اختصاص یابد تا گندم‌ها رسیده و بتوان آن را برداشت کرد.

وحیدا اضافه کرد: کیفیت گندم کشت شده در نقاط مختلف با یکدیگر تفاوت دارد؛ اما بیشتر گندم‌ها کیفیت مناسبی ندارد که ناشی از عواملی همچون انجام دیرهنگام کشت، تغییرات آب و هوایی و کمبود آب بوده است.

وی با تاکید بر اینکه درمجموع گندم کشت شده در شرق اصفهان کیفیت مناسبی ندارد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی دقیقی در این مدت برای تخصیص آب انجام نشده و نارضایتی‌های بسیاری را نیز به دنبال داشت؛ البته این موضوع به تجربه‌ای تبدیل شد که در نوبت‌های بعدی مشکلات فعلی مدیریت شود.

کد خبر 572962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.