خانه‌های مقرون‌به‌صرفه نیوریور تأییدیه شورای شهر را دریافت کرد

شورای شهر انفیلد با اعطای مجوز برنامه‌ریزی به آخرین طرح ارائه‌شده توسط توسعه‌دهنده مسکن‌های «تولید سفارشی»، طرح خانه‌های جدید نیوریور را تأیید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سومین طرح از مجموعه طرح‌های مسکن‌های تولید سفارشی با عنوان «نیکد هاوس (Naked House)» برای افرادی که نخستین بار است در شهر انفیلد به خرید خانه اقدام می‌کنند، به تصویب شورای شهر رسید. «نیکد هاوس»، خانه‌هایی جدید بدون داشتن دیوارهای جداکننده، کف‌پوش یا لوازم خانگی است که آن‌ها را مقرون‌به‌صرفه می‌کند و در شکل‌های گوناگون، به‌طور ویژه برای شخص درخواست‌کننده طراحی می‌شود. این خانه‌ها بیشتر مخصوص افرادی تولید می‌شود که شرایط سکونت در مسکن اجتماعی را ندارند اما قادر به خرید خانه هم نیستند.

شورای شهر انفیلد در آخرین جلسه برنامه‌ریزی خود، مجوز ساخت ۹ «نیکد هاوس» را در «مایر گرین (Meyer Green)» در نزدیکی «فورتی‌هیل (Forty Hill)» برای توسعه‌دهنده غیرانتفاعی مسکن‌های سفارشی‌سازی‌شده این خانه‌ها صادر کرد. این منطقه در حال حاضر محل قرارگیری گاراژهای بلااستفاده‌ای است که در مجاورت «نیوریور» قرار گرفته است. با تخریب این گاراژها، راه برای مجهز شدن این منطقه به خانه‌های دوطبقه یک‌خواب هموار می‌شود. طراحی نیکد هاوس‌های این توسعه‌دهنده به‌گونه‌ای است که ساکنان در صورت نیاز می‌توانند یک طبقه سوم نیز به آن‌ها اضافه کنند. مسئول برنامه‌ریزی طرح مایر گرین ارائه ۹ واحد با کیفیت بالا و قابلیت تضمین ایمنی نیکد هاوس‌ها را از مهم‌ترین ویژگی‌های این پروژه اعلام کرد.

شورای شهر انفیلد از زمان اعلام تصویب طرح ساخت نیکدهاوس‌ها در گرین‌مایر، پنج انتقاد و چهار پیشنهاد در این زمینه دریافت کرده است. یکی از ساکنان منطقه طرح پیشنهادی را توسعه‌ای بیش از حد در منطقه‌ای شمرده بود که در حال حاضر نیز بسیار پرازدحام است و افزودن این خانه‌ها را عاملی برای ایجاد مشکلات مربوط به پارک اتومبیل‌ها دانست. این فرد پیش از این نیز نسبت به ایجاد «بین‌استور» در این منطقه ابزار نگرانی کرده و این طرح را عاملی برای تجمع موش‌ها و مگس بسیار زیاد در منطقه اعلام کرده بود.

خانه‌های مقرون‌به‌صرفه نیوریور تأییدیه شورای شهر را دریافت کرد

بین‌استور، چارچوبی معمولاً از جنس صنوبر است که برای قرارگیری دو یا چند سطل زباله بزرگ طراحی شده که درِ آن برای ریختن زباله به‌صورت لولایی تعبیه شده است و از قسمت بالا باز می‌شود تا برای قرار دادن پسماندها نیازی به خارج کردن سطل از داخل چارچوب نباشد. بین‌استور راهکارهایی ایده‌آل برای پوشاندن صحنه سطل‌های زباله است و به‌گونه‌ای طراحی شده است که از یک ویژگی‌های کاربردی برخوردار باشد که با ایجاد فضایی دلپذیر و شیک، فضای بیرونی هر محوطه را زیبا و مرتب نگه می‌دارد.

اعضای شورای شهر انفیلد نیز نگرانی‌هایی در این زمینه داشتند و اعلام کرده بودند نصب بین‌استورها با وجود الزامی که برای صاحبان خانه‌ها مبنی بر طی کردن مسافت‌هایی طولانی‌تر از قبل برای دور ریختن زباله‌ها ایجاد می‌کند از تداوم فرآیندهای بازیافت اقلام توسط آن‌ها پیشگیری می‌کند. لذا یکی از بنیان‌گذاران نیکد هاوس در منطقه به اعضای شورای شهر اطمینان داد که به‌زودی راهکاری سازنده و مدیریت‌شده برای ممانعت از الزام ساکنان برای طی کردن مسافت طولانی تا بین‌استورها ارائه خواهد داد. بنابراین کمیته برنامه‌ریزی شورا پس از گفت‌وگوهای بسیار طرح را با اتفاق آرا تصویب کرد.

کد خبر 572910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.