خدمات خط۱۴۸۰ چیست؟/کدام آسیب‌ها بیشترین آمار تماس را دارد؟

مدیرکل مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی کشور از ارائه۴۰۰ هزار ساعت مشاوره از طریق خط تلفنی۱۴۸۰ طی سال گذشته خبر داد و گفت: اختلالات اضطرابی و خلقی، مشکلات ارتباطی، خانوادگی و موقعیتی، بیشترین تماس‌ها را به خود اختصاص داده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «بهزاد وحیدنیا» با اشاره به آمار تماس‌گیرندگان با خط تلفنی ۱۴۸۰ در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار تماس با این شماره گرفته و ۴۰۰ هزار ساعت مشاوره از این طریق ارائه شد.

وی با بیان اینکه تفاوت چشمگیری به لحاظ نوع درخواست‌ها مشاهده نمی‌شود، اما میزان تماس‌ها با خط تلفنی ۱۴۸۰ نسبت به سال ۹۹ تا حدودی تعدیل شد، افزود: میزان تماس‌های گرفته شده با خط تلفنی ۱۴۸۰ نسبت به سال ۹۹ که کرونا شیوع پیدا کرد، کمتر شد؛ هرچند نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا باز هم میزان تماس‌ها بیشتر بود اما الگوی تماس‌ها چندان تفاوتی نداشت.

مدیرکل مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این پرسش که بیشترین تماس‌ها مربوط به چه موضوعاتی بوده است، اظهار کرد: بیشترین تماس‌ها به دو حوزه مشکلات و اختلالات اختصاص می‌یابد. در حوزه مشکلات بیشترین تماس‌ها و سوالات مربوط به مشکلات خانوادگی و بین فردی بود؛ همچنین بیشترین تماس‌ها در حوزه اختلالات مربوط به افسردگی، اضطراب و مسائل روحی و روانی تماس‌گیرنده یا اعضای خانواده بود.

وی ادامه داد: در مجموع در حوزه اختلالات، اختلالات اضطرابی و خلقی همچنین در زمینه مشکلات، مشکلات ارتباطی، خانوادگی و موقعیتی از مسائلی بودند که بیشترین علت تماس‌ها را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایمنا، خط ۱۴۸۰، خط مشاوره تخصصی تلفنی به صورت رایگان است و کارشناسان متخصص، پشت این خط در حوزه‌های مختلف، مشاوره‌ها را به مردم ارائه می‌دهند. کارشناسان پشت این خط در همه زمینه‌ها از جمله در زمینه‌های کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشکلات خانوادگی، سوالات پیش از ازدواج و روان‌شناسی بالینی شامل اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب و وسواس به مردم مشاوره می‌دهند.

تمام کارشناسان پشت خط ۱۴۸۰ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های تخصصی روان‌شناسی و مشاوره هستند و علاوه بر داشتن مدرک خاص تحصیلی، دوره‌های ویژه آموزشی و تخصصی گذرانده‌اند؛ همچنین مشاوران خط ۱۴۸۰ برای ورود به صدای مشاوره، ملزم هستند مصاحبه علمی و عملی و دوره کارورزی را بگذرانند.

کد خبر 572898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.