آیا دریافت دوز چهارم واکسن کرونا ضروری است؟

محققان شرکت‌های فایزر و مدرنا اعلام کرده‌اند که دوز چهارم واکسن کرونا مانند دوزهای قبلی این واکسن ضروری است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سویه امیکرون می‌تواند پادتن‌هایی که به وسیله واکسن کرونا تولید شده‌اند را ضعیف و در نهایت بی‌اثر کند. به همین دلیل، بعضی از کشورها زودتر از زمان مورد انتظار، تزریق دوز چهارم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۵ سال و گروه‌های پرخطر را آغاز کرده‌اند. همچنین کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، در فهرست افرادی قرار گرفته‌اند که می‌توانند دوز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند.

از کشورهایی که تزریق دوز چهارم واکسن کرونا را آغاز کرده‌اند، می‌توان به دانمارک، سوئد، شیلی و بریتانیا اشاره کرد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که دوز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، دو برابر کمتر از دیگران به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند. همچنین، شدت بیماری در میان افرادی که دوز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، چهار برابر کمتر از افرادی است که این دوز از واکسن را دریافت نکرده‌اند.

محققان شرکت‌های فایزر و مدرنا اعلام کرده‌اند که دوز چهارم واکسن کرونا مانند دوزهای قبلی این واکسن ضروری است. آن‌ها معتقدند که دوز سوم واکسن کرونا تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ را کاهش داده است، اما در برابر سویه‌های جدید مانند امیکرون ایمنی کافی را ارائه نکرده است. بنابراین لازم است افراد دوز چهارم واکسن را دریافت کنند. در حال حاضر، بهتر است فقط گروه‌های آسیب‌پذیر مانند افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای یا افراد بالای ۶۵ سال دوز چهارم را تزریق کنند.

کد خبر 572809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.