آموزش مکمل در بستر شبکه شاد و تلویزیون از سر گرفته می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی آینده حضور در مدرسه محور اصلی آموزش است و دو بستر مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد به عنوان مکمل آموزش ارائه خواهد شد.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری در ویژه برنامه مدرسه تلویزیونی ایران اظهار کرد: در دوران آموزش حضوری باید از ظرفیت مدرسه تلویزیونی استفاده کنیم و بخشی از برنامه درسی را در این شبکه قرار دهیم.

وی درباره مدرسه تلویزیونی ایران تصریح کرد: باید این رسانه را به سمت یک شبکه تلویزیونی تعاملی برای تأثیر بیشتر ببریم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در آموزش حضوری، دانش‌آموزان از قرنطینه خارج شدند و رفتارهایی را بروز دادند که ناشی از تعاملات سرکوب شده بود اما باز معلمان تحمل کردند.

نوری خاطرنشان کرد: ۹۷۰ هزار معلم داریم و خیلی از آنها به روستاها می‌روند همچنین در حال حاضر بیش از ۷۵۰۰ کلاس چند پایه داریم.

معاون آموزش متوسطه نیز در این برنامه اظهار کرد: ۶۰۰ معلم در دوره متوسطه در مدرسه تلویزیونی تدریس کردند تا برنامه‌های آموزشی مربوطه روی آنتن تلویزیون برود؛ در آن زمان فرصت یادگیری حضوری از بین رفته بود و باید به منظور تداوم جریان آموزش از این فرصت خوب بهره‌مند می‌شدیم و با توجه به پوشش رسانه‌ای گسترده رسانه ملی آموزش به دورترین مناطق رفت.

محمد مهدی کاظمی با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی و بستر آموزش مجازی می‌توانند به عنوان مکمل آموزش همچنان در دوران پساکرونا مورد استفاده قرار بگیرند، افزود: آموزش و پرورش باید به‌صورت توأمان در کنار یکدیگر پیش بروند؛ آسیب‌های بسیاری به این دو حوزه در دوران کرونا وارد شد، به ویژه موضوع "تربیت" از طریق آموزش حضوری محقق می‌شود.

معاون آموزش متوسطه گفت: آموزش حضوری را آغاز کردیم و آموزش مکمل را برای سال تحصیلی آینده از طریق دو بستر شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی دنبال می‌کنیم اما آموزش اصلی از طریق حضور در مدرسه تداوم پیدا خواهد کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 572805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.