ایجاد نشست در کنار تعدادی از قبور، پدیده‌ای طبیعی است و برای رفع آن اقدام می‌شود

روابط عمومی سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای به تشریح علت ایجاد نشست در کنار برخی از قبور آرامستان باغ رضوان پرداخته و ضمن طبیعی خواندن این پدیده، از اصلاح و ترمیم این قسمت‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان در این گزارش آمده است:

پیرو انتشار اخباری در رسانه‌ها و برخی از شبکه‌های اجتماعی مبنی بر نشست قبر و ایجاد حفره در جوار تعداد معدودی از قبور در آرامستان باغ رضوان به اطلاع شهروندان گرامی می‌رساند این موضوع یک مسئله طبیعی و عادی می‌باشد. بدین نحو که پس از عملیات حفاری و متعاقب آن، خاکسپاری اموات، خاک غیر متراکم و به اصطلاح خاک دستی بر روی لحد و قسمت‌های بتنی قبور ریخته می‌شود و امکان فشرده‌سازی آن به جهت احتمال شکسته شدن لحدهای استفاده شده وجود ندارد و سپس با انجام عملیات شفته‌ریزی نسبت به نصب سنگ‌های قبور اقدام می‌شود اما بعد از گذشت زمان طولانی و در مواقع بارندگی و یا شستشوی قبور توسط زائرین، آب با ایجاد چسبندگی در قسمت‌های غیر متراکم خاک، باعث تراکم و نشست قسمت‌های غیر متراکم می‌گردد و این یک مسئله طبیعی و عادی است و هیچ آسیبی به متوفی و قبور نخواهد رسید و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

این گزارش می‌افزاید: این پدیده به‌طور دائم توسط کارشناسان فنی و عمرانی سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان رصد شده و در صورت بروز چنین مواردی، سریعاً نسبت به رفع مشکل موجود، اقدام می‌گردد.

در پایان این اطلاعیه آمده است: سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان به عنوان یک سازمان یادگیرنده و پاسخگو در هر ساعت از شبانه‌روز با شماره تلفن ۳۵۷۲۳۰۳۰ و سامانه پیامک ۳۰۰۰۸۰۷۰۰۷ آماده ارائه خدمت به شهروندان گرامی خواهد بود.

کد خبر 572766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.