۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
گسترش چشمگیر شبکه‌ ۵G در شهرهای جهان

گزارش‌ها حاکی است که نرخ شهرهایی که از اینترنت پرسرعت۵G برخوردار می‌شود، به‌طور قابل‌توجهی در حال افزایش است؛ به‌طوری‌که تنها در سال۲۰۲۱، تعداد ۶۳۵شهر به شبکه قبلی افزوده شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌های اخیر حاکی است که درحال‌حاضر، تعداد ۱۹۴۷ شهر جهان از خدمات اینترنت ۵G بهره‌مند است و با نرخ افزایش حدود دو مورد در روز، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک، بسیاری از نقاط دنیا به این شبکه متصل شود. جالب است بدانید که تنها حدود شش سال از پیدایش اینترنت ۵G می‌گذرد و این در حالی است که در ماه ژوئیه ۲۰۲۲، تعداد ۷۲ کشور از سراسر جهان از خدمات آن بهره‌مند بودند.

کشورهای آرژانتین، بوتان، کنیا، قزاقستان، مالزی، مالت و موریس آخرین نقاطی از دنیا بوده‌اند که از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ از خدمات اینترنت نسل پنجم بهره‌مند شده‌اند. در این میان، اروپا، خاورمیانه و آفریقا بیشترین تعداد شهر مجهز به اینترنت ۵G را در خود جای داده‌اند، به‌طوری‌که تاکنون تعداد شهرهای دارای نسل پنجم اینترنت در آن‌ها به ۸۳۹ مورد رسیده است. ایالات‌متحده‌آمریکا در حال حاضر تعداد ۴۱۹ شهر برخوردار از اینترنت نسل پنجم جهان را از آن خود کرده و ۶۸۹ مورد از این شهرها نیز در سایر نقاط دنیا قرار گرفته است و در مجموع تعداد تمام این شهرها به ۱۹۴۷ مورد می‌رسد.

گسترش چشمگیر شبکه‌ ۵G  در شهرهای جهان

جای تعجب نیست که ایالات‌متحده‌آمریکا و چین به‌عنوان قدرتمندترین کشورهای اقتصادی دنیا، به ترتیب تعداد ۲۹۶ و ۳۵۶ شهر برخوردار از اینترنت نسل پنجم را در خود جا داده باشد، در حالی‌که فیلیپین با ۹۸ شهر مجهز به فناوری اینترنت جدید، جایگاه سوم جهان را از آن خود کرده است.

از آن‌جا که زیرساخت‌های اینترنت ۵G هنوز به طور کامل توسعه نیافته است، در اغلب شهرهای جهان برخورداری از آن از طریق زیرساخت‌های شبکه اینترنت نسل چهارم امکان‌پذیر است. در واقع، در حال حاضر تنها ۲۴ زیرساخت مستقل از شبکه‌های اینترنت ۵G در جهان وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود به زودی تعداد آن‌ها رو به افزایش بگذارد.

کد خبر 572723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.