مبارزه با فساد برای ترویج امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر

شهردار اراک گفت: مبارزه با فساد و انجام کار و امور مردم بدون مشکل، از عوامل تاثیرگذار در ترویج امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در مجموعه شهرداری است.

علیرضا کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مسلمانان و مؤمنان باید آمر «امر به معروف و نهی از منکر» به عنوان یک وظیفه شرعی و توحیدی باشند.

وی با بیان اینکه در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، هیچ بهانه و توجیهی قابل قبول نیست، زیرا کوتاهی در اجرای این امر، باعث آسیب در جامعه می‌شود، افزود: نباید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نگاه حداقلی داشت و ترویج آن مستلزم نگاه حداکثرگرایی است.

شهردار اراک نقش نظام آموزشی کشور برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر را مؤثر و مهم برشمرد و گفت: استفاده از معیارها و شیوه‌های علمی، تحول واژه‌ها و مفاهیم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر مؤثر است.

وی با بیان اینکه باید عوامل تأثیرگذار در امر به معروف و نهی از منکر شناسایی شوند، افزود: مبارزه با فساد و انجام کار و امور مردم بدون مشکل، از عوامل تأثیرگذار در ترویج امر به معروف و نهی از منکر در مجموعه شهرداری است.

کریمی خاطرنشان کرد: سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی، سیما و منظر و فضای سبز و اداره ارتباطات و امور بین‌الملل از مجموعه‌های فرهنگی، ارتباطی، ساختاری و کالبدی در شهرداری هستند که می‌توانند در ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر کمک کننده باشند؛ البته سایر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز باید در این مسیر فعال باشند.

کد خبر 572718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.